• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • فعالیت بخش های ویژه نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی بندرعباس

فعالیت بخش های ویژه نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی بندرعباس

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در جلسه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان و اداره کل بهزیستی استان اعلام کرد: کتاب بهترین ابزار مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

به گزارش شرجی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش کتابخانه ها به عنوان پایگاه های جامع فرهنگی ، بیان کرد: کتابخانه های عمومی در تمامی شهرستان های استان فعال هستند و در بسیاری از مناطق به عنوان قرارگاه فرهنگی، اجتماعی منطقه خود در حال خدمت رسانی می باشند.
فرشاد محمدی گفت: کتابخانه ها متعلق به عموم مردم هستند و همه اقشار به صورت روزانه به کتابخانه محل زندگی خود مراجعه و خدمات دریافت می کنند و در برنامه های فرهنگی ترویجی مشارکت دارند.
وی در ادامه افزود: در برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت تمامی مراکز فعال از قبیل مدارس، مساجد ، پایگاه های بسیج و حتی مراکز بهزیستی استفاده شده تا امورات با هم افزایی انجام گردد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان با اشاره به فعالیت بخش های ویژه نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی بندرعباس گفت: در حال حاضر بخش تخصصی ناشنوایان در کتابخانه عمومی اندیشه آیت الله خامنه ای و بخش تخصصی نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس در حال فعالیت هستند و جهت خدمت رسانی بیشتر، بخش های تخصصی افراد با نیازهای ویژه در کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز جانمایی شده و تحولی در برنامه های کتاب محور ویژه اقشار خاص جامعه ایجاد خواهد نمود.
فرشاد محمدی در ادامه بیان داشت: فرآیند امانت کتاب با مراکزی که درخواست خدمات غیرحضوری داشته باشند تسهیل شده  و در قالب طرح پیک کتاب، امکان امانت کتاب بدون مراجعه به کتابخانه فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از رابطین و راه اندازی طرح پیک کتاب، دسترسی افراد ساکن در مراکز بهزیستی به ده ها هزار عنوان کتاب را فراهم کرده و مشکل دسترسی آنان به منابع کتابخانه ای مرتفع می گردد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان به عنوان استان پایلوت تفاهم نامه مجمع کتابخانه های بزرگ کشور و ستاد محرومیت زدایی و توانمند سازی اجتماع محور ۲۰۲۰ کم برخوردار کشور، انتخاب شده که از این تعداد ۴۷ محله در استان هرمزگان است. می توان با ارائه داده های قوی و متقن که لازمه طراحی یک برنامه خوب می باشد باعث شکوفایی استعدادها در این مناطق شویم تا این افراد، امید به آینده شان بیشتر شود.

فرشاد محمدی در پایان بیان داشت:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان نهاد کتابخانه های عمومی با سازمان بهزیستی کشور مقرر گردیده است در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش سازمان ، اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا سطح توانایی های معلولین ، ارائه خدمات فرهنگی با محوریت موضوع کتابخوانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و ایجاد کتابخانه های مشارکتی اقداماتی در سطح استان صورت پذیرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *