• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پیامی، فرارسیدن روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی را گرامی داشت.

به گزارش شرجی، در پیام اسمعیل جهانگیری آمده است:

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

سلام بر هنر، آن گاه که از شرقی ترین زوایای رسالت طلوع می کند تا پیامبر انسان به سمت بلوغی روشن باشد و درود بر هنرمند که هرگز نمی میرد و هیچگاه پایان نمی یابد.

اگر بخواهیم به عمق شناخت مکتب بزرگ انقلاب اسلامی بیاندیشیم بایستی برای کشف این شناخت عمیق و دقیق در مسیر هنر انقلابی بیاندیشیم؛ جهان، هنرمندتر از اباعبدالله الحسین علیه السلام را در خود ندیده است و تقویم روزگار، روزی پرهنرتر از عاشورا را تجربه نکرده است. شهید مرتضی آوینی نیز جان عزیز خود را نثار تحقق ماهیت، هدف و فلسفه ی وجودی انقلاب اسلامی به ویژه در راه جهاد و شهادت نمود تا چراغ راهی باشد و میدان فعالیت و رشد را برای جوانان فعال، خلاق، توانمند و دغدغه مند در عرصه ی فرهنگی و هنری فراهم کند.

روز بیستم فروردین ‌ماه به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی»، همزمان با سالروز شهادت هنرمند والامقام، سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، نشان از اهمیت والای هنر و ارزش بی‌بدیل هنرمندان در جمهوری اسلامی دارد؛ لذا ضمن گرامیداشت این روز مبارک، هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی را خدمت همه‌ی هنرمندان توانمند، متعهد و شریف استان هرمزگان که همواره در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده و با خلق آثار هنری ارزشمند، نقش مؤثر خود را در رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفا می‌کنند، تبریک عرض می‌نمایم.

بهروزی و توفیق روز افزون در زندگی کاری و هنری را برای هنرمندان متعهد ایران زمین آرزومندم، باشد که ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

اسمعیل جهانگیری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *