آغاز به کار پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

به گزارش شرچی، اسمعیل جهانگیری در حاشیه این آئین گفت : جشنواره ملی آسمان هشتم در کنار همه اقدامات ارزشی مردم ولایتمدار روستای کردر علاوه بر این که شادابی و نشاط معنوی خاصی در منطقه ایجاد کرده توانسته به عنوان یک الگوی موفق فرهنگی و هنری زبان زد خاص و عام در کشور شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اهمیت فرهنگی و دینی جشنواره آسمان هشتم اشاره کرد و گفت: این جشنواره فرهنگی و هنری آسمان هشتم با تمسک به اهل بیت (ع) میسر و زمینه ای را فراهم کرده که ما بتوانیم به جریان بی انتهای معرفتی برسیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی نیز ضمن تقدیر از عوامل جشنواره ملی آسمان هشتم به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ماموریت فعالان فرهنگی و دینی در گام نخست بیان نعمت هایی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، رهبری و ولایت فقیه از جمله نعمت های بزرگی است که خدواند در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام فرازی نیا جایگاه امور فرهنگی و هنری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: وقتی امام رضا (ع) به پاس شعر سرودن دعبل خزاعی پیراهن خود را که بیش از یک هزار شب با آن نماز شب خوانده به او هدیه می دهد پس مطمئن باشید پاداش فعالیت هایی که برای پیشوای هشتم شیعیان انجام می دهید نزد امام محفوظ است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های مردم روستای کردر رضوی که با دست خالی و همت بلند انجام می شود به طور قطع مورد عنایت امام رضا(ع) است، به ویژگی حرم و مکان هایی که به نام امام رضا(ع) است اشاره کرد و گفت:حرم امام و هر کجا که به نام او متبرک باشد دانشگاه اهل بیت (ع)، پناهگاه افراد جامعه و درمانگاهی برای دردهایی که اطبا از درمان آن عاجز هستند.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان اظهار داشت: به عنوان خادم امام رضا(ع) از همه مردم و اهالی ولایتمدار و با صفای روستای کردر رضوی که نام و ذکر امام رضا(ع) را زینت بخش برنامه های فرهنگی و هنری کرده اند قدردانی می کنم.

گفتنی است: پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم از امروز دوم اسفند با استقبال از ۲۰ گروه شرکت کننده روستایی از ۱۰ استان کشور در روستای کردر رضوی از توابع بخش بندزرک میناب در استان هرمزگان آغاز و تا چهارم اسفندماه جاری در حسینیه امام رضا (ع) این روستا ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *