• صفحه خانگی
  • >
  • موسیقی
  • >
  • باید آواهای محلی کشورمان را بهتر معرفی کنیم/اصلی‌ترین ویژگی موسیقی هرمزگان، ریتمیک بودن آن است

باید آواهای محلی کشورمان را بهتر معرفی کنیم/اصلی‌ترین ویژگی موسیقی هرمزگان، ریتمیک بودن آن است

دکتری آهنگسازی رهبری ارکستر سمفونیک کلاسیک گفت: آواهای محلی ایران، آواهای نابی هستند که باید تمامی مردم کشورمان و خارج از کشور با آن آشنایی پیدا کنند زیرا موسیقی نواحی کشورمان از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است و در این زمینه باید برنامه بهتری داشته باشیم.

دکتر آربی بابومیان در گفت‌وگو با شرجی، در خصوص برگزاری نخستین جشنواره موسیقی خلیج‌فارس، افزود: برگزاری این جشنواره هم در زمینه موسیقی محلی و هم موسیقی پاپ بسیار حرکت خوب و ارزنده‌ای بود که امیدوارم استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه انتظار چنین کیفیت بالایی از این جشنواره نداشتم، تصریح کرد: از تمامی دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره باید قدردانی کرد که با ایجاد چنین محفلی سعی بر ارتقای موسیقی در کشور دارند.

بابومیان در خصوص اینکه چه راهکاری وجود دارد تا موسیقی نواحی کشور بیشتر معرفی شود، خاطرنشان کرد: یک بخش به همین اجرای موسیقی در جشنواره‌ها بازمی‌گردد که می‌تواند سبب ارتقای بیشتر موسیقی نواحی کشور شود.

وی با بیان اینکه سفر گروه‌های مختلف به سراسر کشور و برگزاری کنسرت می‌تواند سبب گسترش آواهای محلی شود، اضافه کرد: آواهای محلی ایران، آواهای نابی هستند که باید تمامی مردم کشورمان و خارج از کشور با آن آشنایی پیدا کنند زیرا موسیقی نواحی کشورمان از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است و در این زمینه باید برنامه بهتری داشته باشیم.

این رهبر ارکستر سمفونیک در خصوص اینکه چه ویژگی در موسیقی استان هرمزگان است که می‌تواند نسبت به سایر استان‌ها متمایز کند، اظهار کرد: فکر کنم اصلی‌ترین ویژگی موسیقی هرمزگان، ریتمیک بودن آن است که آن را از نقاط دیگر متمایز می‌کند؛ ریتم کاملاً در ذات تمامی هنرمندان هرمزگانی وجود دارد که این خود ویژگی‌ای منحصربه‌فردی در موسیقی هرمزگان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید