مهرواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «بچه های اربعین» تمدید شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از تمدید اولین مهرواره ملی فرهنگی، ادبی و هنری «بچه های اربعین» خبر داد.
به گزارش شرجی، مدیر کل کانون هرمزگان از تمدید اولین مهرواره ملی فرهنگی، ادبی، هنری «بچه های اربعین» خبر داد و گفت: کودکان ، نوجوانان و مربیان علاقمند به روایت اربعین در سراسر کشور می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کانون مراجعه کنند.

پروین پشتکوهی ادامه داد: سوگواره بچه‌های اربعین به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) محورهای موضوعی این سوگواره است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

او افزود: گروه‌های سنی ۷ تا ۸ سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) تا ۲۴ مهر ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را بخش هنری در قالب نقاشی و عکاسی، در بخش فرهنگی در قالب قصه گویی و ویدئو پادکست و در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه های جشنواره ارسال کنند.

پشتکوهی اعلام کرد: بخش فرهنگی این سوگواره به میزبانی استان کرمان، بخش ادبی به میزبانی استان ایلام و بخش هنری به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود ۲۶ شهریور پایان ارسال آثار به این جشنواره باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید