مروری بر آثار “خوبیار سالاری” در بندرعباس برگزار شد

مروری بر آثار “خوبیار سالاری” فیلمساز فعال و پیشکسوت هرمزگانی با حضور اهالی سینما نیز در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شرجی، انجمن سینماگران هرمزگان روز گذشته(۳ تیر) در زاد روز خوبیار سالاری فیلمساز فعال و پیشکسوت هرمزگانی و از اعضا این انجمن مروری بر آثار او را در فرهنگسرای طوبی برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور علاقه مندان به حوزه سینما و نمایش در استان هرمزگان برگزار شد، منصور نعیمی، محمد علی قویدل و مهرداد امیرزاده به ایراد سخنرانی در خصوص آثار خوبیار سالاری پرداختند و جوایزی به پاس فعالیت های سالیان گذشته به سالاری اهدا شد.

خوبیار سالاری، فیلمساز مطرح هرمزگانی که از همان کودکی و نوجوانی همواره عاشق هنر و فیلمسازی بود، از سال ۷۴ با علاقه و عشق فراوان، دوره فیلمسازی را گذراند و در همان سال در جشنواره سینما جوان ایران، شرکت کرد و در رشته عکاسی مقام نخست را کسب کرد، همچنین در سیزدهمین جشنواره سراسری عکس و اولین جشنواره بین المللی سینمای جوان صاحب عنوان شد و از سال ۸۳ تا ۸۶ عهده دار ریاست رئیس دفتر انمجن سینمای جوان ایران در بندرعباس شد.

اولین فیلم خود را زمان هنرجویی و قبل از اتمام دوره فیلمسازی ساخت که کاری به عنوان سواس(پاپوش سنتی) یک فیلم خانوادگی بود، این فیلم به صورت یک مستند ساخته شد و در این مستند که با بازی پدر و مادر بزرگش رنگ زیبایی به خود گرفته بود، در جشنواره رشد مقام دوم را کسب کرد.

از فیلمهای ساخته شده توسط خوبیار سالاری می‌توان فیلم‌ها سواس، در پی خود، زندگی سیاهم قشنگ است،  نان و زندگی، اینجا برزخ، نام من بشکرد، عزای مشک، چشم‌هایم مال تو و دورگوش اشاره کرد.

این هنرمند و نام آور استان هرمزگان جوایز متعدد و مهمی را همچون جایزه اول عکاسی درجشنواره بین المللی سینمای جوان ایران تهران بخش آیین های ما سال ۷۴، فیلم سواس جایزه دوم و دیپلم افتخار در جشنواره فیلم رشد هرمزگان سال ۷۶، فیلم عزای مشک جایزه ویژه ستاد اقامه نماز در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سال ۷۸، فیلم دورگوش جایزه بهترین کارگردانی مستند در جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت، جشنواره بسیج نام من بشکرد جایزه بهترین کارگردانی و فیلم چشمهایم مال تو بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، نام من بشگرد جایزه بهترین فیلم مستند در جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت سال ۸۷ و دیپلم افتخار در جشنواره فیلم منطقه ایی بم، بدست آورده است.

سالاری زنده یاد کوروش گرمساری را از بهترین مشوق های خود در زمینه هنری می داند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *