اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر برگزار شد

در اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر از افراد برگزیده جشنواره تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش شرجی، اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، مدیر کل ارشاد اسلامی هرمزگان، معاونت روابط عمومی استانداری هرمزگان، رئیس بسیج رسانه هرمزگان، تعدادی از رؤسای سازمان های زیر مجموعه شهرداری و جمعی از خبرنگاران استان در سالن همایش فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.
مریم پاسالار ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس در این همایش با اشاره به اینکه دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر با استقبال خوب اصحاب خبر و قلم استان برگزار شد گفت : فرا خوان این جشنواره در آبان ماه سال جاری اعلام و مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه تعیین شد.
پاسالار بیان کرد : این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه  برگزار شد که بخش اصلی جشنواره در محورهای  مصاحبه، گزارش های  خبری  تحلیلی ، یادداشت ، گزارش های تصویری  و مستند خبری و بخش های ویژه  شامل  شهر دوستدار کودک  و شهر خلاق بود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی استانداردهای  رسانه ای، ایجاد رقابت سالم  به منظور ارتقای  استانداردهای رسانه گری، ارج نهادن  به تلاش ها و فعالیت های اصحاب رسانه در حوزه شهری و محیط زیست ، آشنایی با ظرفیت ها و استعدادهای درخشان در رسانه های مکتوب  و الکترونیکی و بهره گیری از این ظرفیت ها در توسعه شهر، استفاده از نقد منصفانه اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شهرداری بندرعباس و در نهایت ایجاد شور و نشاط و دریافت ایده های جدید مرتبط با حوزه شهری و شهرداری عنوان کرد.
دبیر دومین جشنواره گمبرون شهر با اشاره به کارکرد و اهمیت رسانه ها در انتقال کاستی ها و نقص ها و همچنین ایجاد امید و نشاط اجتماعی در جامعه گفت :رسانه ها همیشه یاریگر ما در حوزه های مختلف شهری هستند زیرا گاهی نقص و مشکلی از دید ما پنهان می ماند اما نگاه تیز بین رسانه ها سبب انتقال آن و در نهایت رفع مشکل خواهد شد .
مهمترین وظیفه رسانه تولید محتوا است
شهردار بندرعباس نیز در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت : مهمترین وظیفه هر رسانه تولید محتوا است .
مهدی نوبانی با اشاره به ثبت شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی در یونسکو  بیان کرد : شهر خلاق مختص به شهرداری نیست بلکه تنها دبیر خانه آن در شهرداری مستقر است ، شهر خلاق متعلق به همه شهروندان ، دستگاه های دولتی و نهادها و سازمان هاست که باید در جهت معرفی  آن تلاش کنند.
وی تاکید کرد : رسانه ها با تولید محتوا در خصوص شهر خلاق بندرعباس  فکر و هدف مردم را به این سمت هدایت نمایند تا آنها نیز در معرفی هرچه بهتر این برند فعالیت نمایند.
شهردار بندرعباس در بخش دیگری  از سخنان خود گفت : مردم در خصوص چالش ها و مشکلات شهری تنها شهرداری را می شناسند این در حالی است که ارگان های مختلفی در حوزه شهری و رفع مشکلات آن دخیل هستند.
نوبانی ادامه داد: صنایع بنا بر مسئولیت اجتماعی خود باید در زمینه توسعه فضای سبز و ورزش همکاری نمایند ، همانطور که سازمان باز آفرینی در خصوص بافت فرسوده و کمک به بازگشایی معابر ۷۰ درصد مسئول است.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در زمینه آگاهی بخشی به مردم نقش موثری داشته باشند افزود : بسیاری از کارهای بزرگ در حوزه عمران شهری و برای رفاه شهروندان از مهر ماه آغاز شده و تا کنون ادامه داشته است به طوریکه هر هفته یک پروژه در شهر بندرعباس آغاز شده که در زمینه امید آفرینی و نشاط اجتماعی بسیار موثر بوده است .
شهردار بندرعباس تصریح کرد : از فروردین سال آینده نیز این روند همچنان ادامه خواهد داشت .
مهدی نوبانی بیان کرد : علاوه بر کار ها و فعالیت های زیر ساختی و توسعه حمل و نقلی ،زیبا سازی و توسعه پارک ها و فضای سبز شهری نیز جزو اولویت های ماست  که در همین راستا پارک دانشجو درکنار دانشگاه آزاد اسلامی با فضا و منظر زیبا و نورپردازی جذاب به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
اهمیت دادن به رسانه زوایای تاریک مسایل  را روشن می کند
مصیب نظری،رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این آیین با بیان اینکه در عصر رسانه و دیجیتال اهمیت رسانه ها و اطلاع رسانی سریع و به موقع صد چندان شده است گفت : حضور رسانه  در لایه های مختلف جامعه سبب می شود زوایای تاریکی که در حوزه های مختلف وجود دارد آشکار و روشن شود.
نظری افزود : اگر در مقابل رسانه ها جبهه گیری نماییم و فضای بسته ای ایجاد کنیم قطعا عقب افتاده و ضربه خواهیم خورد.
وی با بیان اینکه باید در تولید محتوا سلیقه مخاطب را مدنظر قرار دهیم تا تاثیر گذاری آن افزایش یابد تصریح کرد: با روایت صحیح از خدماتی که ارائه می شود ، حال خوش و طعم شیرین خدمت رسانی توسط زحمت کشان به مردم چشانده خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بر اطلاع رسانی سریع و به موقع وقایع تاکید کرد و گفت : هر کجا در روایت اول کوتاهی کردیم ضربه خوردیم.
ماهیت فرهنگی شهرداری بندرعباس بیش از ماهیت عمرانی آن است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز  در این آیین با بیان اینکه ماهیت فرهنگی شهرداری بندرعباس بیش ازماهیت عمرانی آن  است گفت : کار های فرهنگی زیادی از مجموعه شهرداری بندرعباس شاهد هستیم که نشان از فعالیت  و حضور عناصر فرهنگی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در حوزه شهرداری و شورای شهر دارد.
اسماعیل جهانگیری  افزود :اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست زیرا از روز خلقت تا کنون رسانه نقش محوری داشته و امروزه نیز به دلیل گستردگی فعالیت های رسانه ای نقش بی بدیل و مهم آن بر همه آشکار شده است.
وی با تا کید بر اینکه رسانه یک فرصت ،سلاح و ابزار است گفت: برای رسیدن به اهداف و موفقیت باید از این فرصت بیشتر استفاده نمود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تاکید بر تقویت رسانه ها گفت : وقتی رسانه ها در جامعه تقویت شوند و آگاهی بخشی بیشتری اتفاق بیفتد ، نگرش مردم نیز نسبت به مسائل جامعه بازتر شده و بهتر می توانند مسایل را تحلیل نمایند و حق و ناحق را از یکدیگر تشخیص دهند ،حق و حقوق خود را بشناسند و مطالبه گری بهتری در جامعه اتفاق خواهد افتاد.
جهانگیری با تقدیر و تشکر از توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس به حوزه فرهنگ و رسانه افزود : امید که بتوانیم در کنار یکدیگر بهتر ، منسجم تر و باگام های استوارتری حرکت نماییم.
لازم به ذکر است : در این جشنواره از ۴ کتاب “آموزش خلاقیت طراحی نور در معماری ” نوشته حدیث انصاری و منصوره کمالی ، کتاب “باغ های طراحی شده” نوشته مصطفی خادم و کتاب های منسوخ” و “جنگ های  سیاسی برابر در مدت نا معلوم” نوشته کوروش سلمانی دهبارز رونمایی شد.
یاد آور می شود؛ بر اساس آرا هیأت داوران دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر ؛
در بخش یادداشت
شهین صادقی رتبه اول
آیت منصف رتبه دوم
جمیله دبیری نیا رتبه سوم
در بخش مصاحبه
زینب شکوه رتبه اول
مرضیه دشتی رتبه سوم
در بخش گزارش تحلیلی خبری
آنا رام رتبه اول
محمود رئیسی و علی اکسیر رتبه دوم
سوسن قتالی رتبه سوم
در بخش ویژه شهر خلاق
مهران منصف رتبه دوم
معصومه زارعی رتبه سوم
در بخش ویژه شهر دوستدار کودک
مریم منصف رتبه اول
فاطمه درویش پور رتبه دوم
عبدالسلام جمالی رتبه سوم
به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند.
شایان ذکر است داوری این دوره از جشنواره را صدیقه باوقار ،کوروش سلمانی دهبارز، معصومه میرزاخواه و محمد جواد قنبری بر عهده داشتند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *