منتشر شد: دستور زبان تشریفات و آداب شغلی

منتشر شد:

دستور زبان تشریفات و آداب شغلی

رضا کمالی زرکانی

«دکتر رضا کمالی زرکانی» که در تجربه کاری خود، مدیریت فرهنگی را در استان هرمزگان در کارنامه دارد و از سوی دیگر جزء هنرمندان دانش‌آموخته حوزه فرهنگ، هنر و رسانه محسوب می‌شود، در تازه‌ترین اثر پژوهشی خود سراغ یکی از نیازمندی‌های کاربردی حوزه مدیریت رفته است. کتاب «دستور زبان تشریفات و آداب شغلی» پژوهشی مستند و کاربردی، نوشته‌ی این نویسنده‌ی آگاه و پژوهشگر توانمند است.
ضرورت استفاده از اصول آداب و معاشرت به‌مثابه نیاز به فهم زبان مشترک است و همان‌گونه که جهت ارتباط مؤثر کلامی، نیاز به درک و فهم واژه‌های زبانی، ساختار ارتباطی کلمات و دستور زبان می‌باشد، به همان نسبت هم نیاز به درک دستور زبان تشریفات اهمیت دارد. با توجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی فیزیکی و مجازی و به دنبال آن، گسترش ارتباطات اقوام و ملل محلی با هم و با جامعه جهانی این نیاز گسترده‌تر شده است و همان‌گونه که در ارتباطات بین‌المللی، نیاز به یک زبان مشترک جهانی برای گفتگو می‌باشد، دانش مشترک آداب و معاشرت نیز جهت ارتباط درست و قابل‌اعتماد فراسرزمینی یک ضرورت است.
تشریفات و آداب اجتماعی به معنی تجمل‌گرایی نیست؛ بلکه یک ضرورت انکارناپذیر جهت ارتباط مؤثر و باکیفیت، در تمام ارتباطات ما با دیگران و در لحظه به لحظه حضور ما در جامعه است و شامل قوانین و رویه‌هایی است که باید علاوه بر ارتباطات اجتماعی، در مراسم رسمی و غیررسمی رعایت شود. به‌طورکلی تشریفات و آداب اجتماعی، نقش مهمی در حفظ احترام و ارتباط مؤثر در جامعه دارد و در جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم، بسیار مؤثر می‌باشد. این کتاب تلاش دارد که علاقه‌مندان را به صورت فشرده با تشریفات و آداب اجتماعی با توجه به فرهنگ ایران و همچنین زبان مشترک بین‌المللی آشنا کند.

قطع: رقعی
جلد: شومیز
تعداد صفحات: ۲۷۶ صفحه
سال انتشار: ۱۴۰۲
قیمت: ۲۵۰۰۰۰۰ ریال

▪️ جهت تهیه تمامی کتاب‌های منتشر شده در انتشارات سمت روشن کلمه، می‌توانید از طریق سایتِ خودِ انتشارات به آدرس www.samteroshan.com اقدام فرمایید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *