همه شرکت‌کنندگان جشنواره برنده هستند

مرتضی کریمی، عضو هیئت داوران اولین جشنواره ملی عود نوازی قشم گفت: همه شرکت‌کنندگان جشنواره برنده هستند؛ زیرا همین‌که انگیزه داشتند تا در جشنواره رقابتی شرکت کنند و خود را محک بزنند یعنی آن‌ها به‌دنبال پیشرفت و ترقی هستند.

به گزارش شرجی، مرتضی کریمی، عضو هیئت داوران این جشنواره درباره ارسال آثار شده به جشنواره بیان کرد: سطح کمی و کیفی نوازندگان بسیار خوب و عالی و انتخاب بین آن‌ها سخت بود؛ بسیاری از افراد به‌قدری خوب ساز می‌زدند که قابل‌تصور نبود. برگزاری این جشنواره اتفاق خوبی است و من بسیار خوشحالم که از تمامی نقاط ایران نوازندگان توانمندی در این جشنواره شرکت کردند. نسبت به آینده عودنوازی امیدوارم؛ برگزاری این جشنواره باعث خواهد شد تا جوانان باانگیزه بیشتری به راه خود ادامه دهند.

همه شرکت‌کنندگان توانمند هستند

 وی ادامه داد: این جشنواره کمک می‌کند تا نوازندگان زحمات و تلاش خود را ارائه بدهند و خود را به نمایش بگذارند. متأسفانه به‌دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم همه را انتخاب کنیم؛ افرادی که نام آن‌ها در بین برگزیدگان نیست به معنای نفی توانمندی آنها نیست و نباید ناامید شوند؛ آنها می‌توانند با تلاش بیشتر و ارتقاء نوازندگی خود، در دوره‌های بعدی این جشنواره شرکت کنند. برای همه افرادی که در این جشنواره شرکت کردند آرزوی موفقیت، پیشرفت و ترقی دارم.

جویندگان پیشرفت و ترقی

عضو هیئت داوران اولین جشنواره ملی عود نوازی قشم تأکید کرد: همه شرکت‌کنندگان جشنواره برنده هستند؛ زیرا همین‌که این انگیزه را داشتند تا در جشنواره رقابتی شرکت کنند و خود را محک بزنند یعنی آن‌ها به‌دنبال پیشرفت و ترقی هستند. امیدوارم سال آینده ظرفیت‌ بیشتر باشد تا بتوانیم تعداد بیشتری از نوازندگان خوب را در بخش نهایی جشنواره شاهد باشیم. حضور بیش‌از ۱۵۰ نفر نوازنده با چنین کیفیت خوبی برای من قابل تصور نبود و این اتفاق بسیار خوشحال‌کننده است.

برگزیدگان نباید رها شوند

 کریمی افزود: هرچه ظرفیت‌ها بیشتر باشد؛ رقابت‌ها نیز بیشتر می‌شود؛ سطح کیفی نوازندگان عود در ایران ارتقا می‌یابد و می‌توانیم به استانداردهای بین‌المللی بیشتر نزدیک شویم. جشنواره‌های رقابتی کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین‌ها را شناسایی کنیم اما نکته قابل توجه این است که نباید بعد از شناسایی افراد برتر آنها را رها کرد؛ وظیفه مسئولین فرهنگی و هنری کشور این است که از برگزیدگان حمایت کنند و در تهیه آلبوم و برگزاری کنسرت موسیقی به آن‌ها کمک کنند. این افراد قطعاً نامداران آینده ایران در ساز عود خواهند بود.

انگیزه‌بخشی با جشنواره عودنوازی

وی در رابطه با اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: در کشور جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود اما این جشنواره به صورت تخصصی درباره ساز عود ‌است و می‌تواند نقش بیشتری در پرورش هنرمندان نسل جدید داشته باشد. چنین جشنواره‌ای باعث می‌شود تا افرادی که انگیزه خود را از دست داده‌اند انگیزه‌بخش خواهد بود تا دوباره ساز بنوازند به راه خود را ادامه دهند.

 

 

 

منبع : سایت جشنواره ملی عودنوازی قشم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *