فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد

بنیاد سینمایی فارابی فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را با ۶ موضوع متنوع و در ۲ بخش طراحی داستان و فیلمسازی منتشر کرد.

به گزارش شرجی، ثبت نام هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی» از روز سه‌شنبه (۱۴ شهریورماه) آغاز می شود و تا پایان وقت اداری روز شنبه (۱۳ آبان ماه) ادامه می‌یابد.

نوجوانان ایرانی سنین ۱۲ تا ۱۷ سال داخل یا خارج از کشور (متولدین ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰) می‌توانند در این رویداد فرهنگی هنری شرکت کنند. من و خانواده عزیزم، من و قهرمانان وطن، من و دوستان با وفایم، من و شهر زندگی‌ام، خدایی که مرا دوست دارد، دنیای هیجان انگیز نوجوانی از جمله موضوع‌هایی است که برای آثار ارسالی المپیاد امسال در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ثبت نام در المپیاد هفتم به نشانی اینترنتی https://portal.icff.ir مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان زمستان امسال با مدیریت وحید ملتجی برگزار می‌شود.

متن کامل فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور به شرح ذیل است:

«فراخـوان هفتمین المپیاد فیلمسـازی نوجوانان ایران»‏

بنیاد سینمایی فارابی، با مشارکت شهرداری اصفهان، در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعدادهای برتر ایران در حوزه سینما، هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان را در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلمسازی»، برگزار می‌کند.

شرایط سنی:

نوجوانان ایرانی داخل یا خارج از کشور (متولدین ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰) ۱۲ تا ۱۷ ساله، می‌توانند در این رویداد فرهنگی هنری شرکت کنند.

بخش‌های المپیاد:

الف) طراحی داستان

– هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو داستان طراحی و ارسال کند.

– ایده باید با فونت ۱۲ و حداکثر در یک صفحه A۴ تنظیم و ارسال شود.

– ضروری است نوجوانان خارج از کشور، طرح‌های خود را به زبان فارسی ارائه کنند.

– از نویسندگانی که طرح‌هایشان پذیرفته شود دعوت می‌گردد تا در کارگاه‌های تخصصی شرکت کرده، با راهنمایی اساتید سینمایی، طرح خود را به فیلمنامه (اعم از کوتاه یا بلند) تبدیل کنند.

نوجوانان برگزیده خارج از کشور می‌توانند به صورت برخط در این کلاس‌ها شرکت کنند.

ب) فیلمسازی

منظور از فیلم، آن دسته از آثاری است که با دوربین‌های فیلمبرداری معمولی یا گوشی همراه در قالب مستند، داستانی، پویانمایی یا استاپ موشن ساخته شده‌اند که مدت زمان هر فیلم، حداکثر پنج دقیقه خواهد بود.

هر شرکت کننده، مجاز به ارسال حداکثر ۲ فیلم خواهد بود.

فیلم‌های ساخته شده با گوشی همراه، باید به صورت افقی تصویربرداری شده باشد.

آثار ارسالی اعم از طرح داستانی یا فیلم می‌توانند مبتنی بر یکی از موضوعات زیر باشد:

– من و خانواده عزیزم

– من و قهرمانان وطنم

– من و دوستان با وفایم

– من و شهر زندگی‌ام

– خدایی که مرا دوست دارد

– دنیای هیجان انگیز نوجوانی

برگزیدگان هر دو بخش طراحی داستان و فیلمسازی، به عضویت باشگاه المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران درآمده و از مزایای باشگاه برخوردار می‌شوند.

نحوه ثبت نام و ارسال آثار‎:‎

– ثبت نام و ارسال آثار از ۱۴ شهریور ماه آغاز و تا ۱۳ آبان ماه ادامه دارد.

– ضروری است داوطلبان برای ثبت نام به نشانی https://yfo.icff.ir/ مراجعه کرده، در بخش ثبت نام، نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

– همچنین لینک ثبت ‌نام در سامانه بنیاد سینمایی فارابی «www.fcf.ir» و سامانه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «www.icff.ir» قابل مشاهده است.

– تاکید می‌شود، نام فایل اثر خود را ابتدا به صورت انگلیسی ذخیره، سپس در سامانه بارگذاری نمایید. مثال: (محمد رضا کمالی = mohammad reza kamali)

اخبار این رویداد از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی به نشانی www.fcf.ir قابل دریافت است

نشانی پستی: دفتر جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان:

اصفهان- خیابان آمادگاه، حدفاصل چهارراه آمادگاه و چهارباغ عباسی، روبه روی هتل عباسی، مجتمع تجاری عباسی، طبقه همکف، ستاد برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران. کد پستی ۸۱۴۴۹۱۷۸۵۲

شماره تماس: ۳۲۲۰۸۴۷۲- ۰۳۱ و ۳۲۲۲۵۵۳۵- ۰۳۱ و ۳۲۲۳۲۲۷۰- ۰۳۱

سایت ثبت نام المپیاد: https://portal.icff.ir

پست الکترونیک: yfo@icff.ir

سایت خبری المپیاد: https://yfo.icff.ir

صفحه اینستاگرام المپیاد: olymp.film.fe

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *