سرپرست پایگاه ملی بافت تاریخی بندرکنگ منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سرپرست پایگاه ملی بافت تاریخی بندرکنگ منصوب شد.

به گزارش شرجی، طی حکمی از سوی محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، داوود علی خواه شهردار بندر تاریخی کنگ به‌عنوان سرپرست پایگاه ملی بافت تاریخی بندرکنگ منصوب شد.

در حکم علی خواه آمده است: پایگاه میراث ملی واحدهای مدیریتی و عملیاتی هستند که به‌منظور تحقق اهداف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه‌های پژوهش، حفظ و احیا، معرفی، زمینه‌های توسعه گردشگری و نیز ترویج صنایع‌دستی با محوریت آثار واجد ارزش‌های منحصربه‌فرد در سطح ملی فعالیت می‌کنند. از جنابعالی انتظار می‌رود ضمن همکاری با این اداره‌کل، اهداف و سیاست‌های کلان وزارت متبوع را مدنظر قرار داده و در حفاظت و صیانت از ارزش‌های بافت تاریخی بندرکنگ کوشا باشید.

گفتنی است که در خردادماه سال جاری، تخریب بافت تاریخی بندرکنگ ازسوی شهرداری خبرساز شده‌بود. «آسیه آذری»، شهردار  پیشین کنگ بناداشت در بافت تاریخی شهر، پارک بانوان احداث کند؛ موضوعی که واکنش های بسیاری را به‌دنبال داشت. شهروندان انتقادات دیگری نیز به عملکرد آذری داشتند. درنهایت در کمتر از یک‌ماه از رسانه‌ای شدن این موضوع، آسیه آذری استیضاح شد و صندلی شهرداری را واگذار کرد. بیستم خردادماه، شورای اسلامی شهر بندرکنگ  با ۵رای به استیضاح آسیه آذری رای دادند و «داوود علیخواه» را به‌عنوان سرپرست شهرداری بندرکنگ تعیین کردند.

لازم به ذکر است؛ علی‌خواه در نشستی با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بر تقویت همکاری‌های مشترک تأکید و آمادگی شهرداری برای همکاری با میراث‌فرهنگی را اعلام کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *