کتابخانه‌های سیار در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار با هدف توسعه عدالت فرهنگی در دستورکار اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان است.
به گزارش شرجی، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در نشست تفاهم‌نامه اجرایی مکتب با ستاد محرومیت‌زدایی ۲۰۲۰ محله کشور که در حضور استاندار هرمزگان و علی آقا محمدی قائم مقام وزیر کشور در ستاد توانمند‌سازی محلات کم‌برخوردار برگزار شد، اظهارداشت: در استان هرمزگان ۷۱ کتابخانه نهادی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی وجود دارد که مجموع کتابخانه‌های استان را به ۸۱ کتابخانه رسانده است‌.

وی با بیان اینکه از میان ۲۰۲۰ محله محروم کشور، ۴۷ نقطه در هرمزگان واقع شده است، گفت: موقعیت کتابخانه‌های موجود استان به شکلی است که در ۵ محله از این محلات امکان خدمات‌دهی فرهنگی در حوزه کتاب وجود دارد و ۳۴ محله نیز کمتر از ۵ کیلومتر با کتابخانه‌های موجود فاصله دارند.

محمدی عنوان‌کرد: خدمات کتابخانه‌ها دیگر به شکل سنتی نیست بلکه در این کتابخانه‌ها برای تمامی اقشار خدمات فرهنگی تعریف شده است و انواع و اقسام نیازهای فرهنگی نوین و الکترونیک قشر جوان دیده شده است از این رو تلاش ما بر این است که نیاز‌های نسل جوان در اولویت قرار بگیرد و دسترسی به کتاب‌های دیجیتال و کتابخانه های بین المللی ایجاد شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ادامه داد: یکی از کارکردهای اصلی کتابخانه های عمومی ارائه خدمات ۱۲ ساعته مفید به صورت حضوری و برخط است.

وی گفت: راه‌اندازی کلاس آموزشی و احیا سالن‌های آمفی تئاتر چند منظوره یکی از راهبردهایی است که در دستور کار داریم؛ ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده یارانه فرهنگی از بهترین اساتید برای رفع نیازهای آموزشی به ویژه کسب و کارهای خرد استفاده می‌کنیم و توانمندی زنان سرپرست خانواده را از طریق آموزش‌های کاربردی دنبال می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی هرمزگان اذعان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه ها به صورت دیجیتال، صوتی و … موجود است ضمن اینکه تلاش داریم با راه‌اندازی کتابخانه‌های ‌ سیار دسترسی همه مردم را به کتابخانه‌ها افزایش دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید