• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • نمایشگاه گروهی هنرجوهای هنر نو در فرهنگسرای طوبی برگزار شد؛ هنر نو، مکانی برای بهتر دیده شدن

نمایشگاه گروهی هنرجوهای هنر نو در فرهنگسرای طوبی برگزار شد؛ هنر نو، مکانی برای بهتر دیده شدن

«هنرنو»، عنوان نمایشگاهی است که ۱۷ هنرمند و هنرجوی هرمزگانی آثار نقاشی خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده اند.
به گزارش شرجی، این نمایشگاه توسط «مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس، جمعی از هنرمندان ، هنرجوها و والدین آن‌ها افتتاح شد.
شهردار بندرعباس با اعلام این خبر که نمایشگاه از فرهیختگان و بهترین‌های هنر نقاشی تابلو هایی با رنگ روغن ، سیاه قلم و ..  است، گفت: شهرداری بندرعباس تلاش خود را جهت حمایت از هنرمندان هرمزگانی انجام خواهد داد.
نوبانی نسبت به برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها برای حمایت از هنرمندان تازه کار اظهار امیدواری کرد .
«ساجده حیدری» استاد و مدیریت این آموزشگاه پیرامون برگزاری و اهداف این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همکاری هنرجو‌های نقاش و تصویرگر آموزشگاه در نگارخانه فرهنگسرای طوبی از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ مهر ماه برگزار شد.
در این نمایشگاه آثاری به نمایش گذاشته شده از هنرجوهای چند ساله آموزشگاه یا هنرجویانی که تازه به جمع ما پیوستند است.
هدف از این نمایشگاه بهتر دیده شدن هنرجوها است که با سعی و تلاش و انگیزه بالا دست به قلم شدند و اثر خود را خلق کردند.
به داشتن هنرجوهایی همچون این عزیزان افتخار می‌کنم که با عشق و علاقه دست به رنگ می‌زنند و اثر خود راخلق می‌کنند.
وی با بیان اینکه هیچ وقت نمی‌شود روی هنرِدست قیمت گذاشت، گفت:  فروش آثار هنری هر چند زحمت زیادی برای آن کشیده شده باشد انگیزه چندین برابری به هنرمند می‌دهد که تلاش کند آثار بهتر و فاخر تری خلق کند. در این نمایشگاه نیز تعدادی از آثار برای فروش گذاشته شد.
حیدری گفت: یکی از بهترین راه‌های شناسایی هنرمند و آثار فاخر،  برگزاری نمایشگاه‌های متعدد است که عزیزان، هنرمندان را بشناسند، سبک‌ها را ببینند، رنگ‌ها و خط‌ها را حس کنند و برای داشتن این روح زیبا تابلوها و آثار را خریداری کنند. زندگی یک هنرمند با فروش آثار جان دوباره می‌گیرد و قوت قلبی برای یک هنرمند  است.
مدرس آموزشگاه هنر نو در رابطه با تعداد هنرجویان خود گفت: تعداد بالایی از دانش‌آموزان و دانشجویان را از این طریق پرورش و به هنر علاقه مند کرده‌ام که اعداد و ارقام دقیق آن را در خاطر ندارم. هنرجوهایی که از سن کودکی با من بودند و الان بزرگ شدند و در رشته خود بسیار مهارت دارند.
حیدری با بیان این مطلب که هنرهای تجسمی مادر تمامی هنرهای دیده شده است، گفت: تمامی هنرها زیر مجموعه هنرهای تجسمی هستند در این نمایشگاه رشته‌های مختلف هنری شرکت کردند.
گفتنی است «ساجده حیدری»، دانش آموخته آموزش هنرهای تجسمی از دانشگاه علم و فرهنگ تهران، استاد دانشگاه، مدرس هنر در مقاطع مختلف و مدیریت و مربی آموزشگاه هنرنو با بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس در رشته هنرهای تجسمی است.
مهشید امانی، بهار دشتی، مهشید افشار، نیلوفر نعمتی، ترانه بای، زهرا پیشدار، آوینا انصاری، حنانه حاجی زاده، احلام زبریا، امیرعلی زبریا ، یاسمن محمودی ، دکتر فهیمه خرمی ، ستایش حق نیا، محمدطاها رجبی ، حورا اکبر محمدی ، فاطمه مدنی از هنرمندانی بودند که  آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید