• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با حمایت استاندار، بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس تا پایان سال در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش شرجی، محمد محسنی صبح امروز (سوم مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: یکی از دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولاتشان بوده که در همین راستا با دستور و مساعدت ویژه مقام عالی استان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در بندرعباس اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه طراحی اولیه بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی انجام‌ شده است، تصریح کرد: این بازارچه در محوطه معاونت صنایع‌دستی بنا می‌شود که هم‌محلی برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی و هم‌محلی برای تولیدات زنده (ورکشاپ) صنایع‌دستی خواهد بود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امیدواریم تا پایان سال این بازارچه راه‌اندازی و در اختیار هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی قرار گیرد.

محسنی عنوان کرد: بیش از ۹۰ هزار صنعتگر صنایع‌دستی در هرمزگان وجود دارند که ۹۸ درصد آن‌ها بانوان هستند و بیشتر در رشته‌های گلابتون دوزی، شک بافی، خوس دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، سفالگری و… فعالیت دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *