برگزاری شب موسیقی قشم در تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: در نخستین شب از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، تهران میزبان رویداد شب موسیقی قشم خواهد بود.

 

به گزارش شرجی، مهدی سلامتی هرمزی صبح امروز (۲۸ بهمن ماه) با اعلام این خبر گفت: جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه تا ۳ اسفند برگزار می شود و ۳۵ نفر از هنرمندان قشم و هرمز همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در تالار رودکی به اجرا خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: شب موسیقی قشم برای نخستین بار در تهران اجرا می شود و تلفیقی از آیین های موسیقیایی قشم در حضور پیشکسوتان و علاقه مندان به این حوزه به روی صحنه می برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آیین های موسیقی ازوا، لیوا، یامال، زار، حنابندان، جفتی یا دهل کسر و عودنوازی از جمله مهمترین آیین هایی هستند که توسط هنرمندان جزایر هرمزگان اجرا می شود.

سلامتی هرمزی خاطرنشان کرد: موسیقی محلی جزایر هرمزگان به ویژه قشم از دل آداب و رسوم کهن و غنی مردمان این جزایر برآمده و به همین دلیل به دل هم می نشیند و مورد توجه همگان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با حضور در جشنواره های ملی و بین المللی، هویت بخشی به موسیقی محلی قشم را به صورت گسترده دنبال می کنیم تا همه مردم کشور و منطقه با فرهنگ غنی این سرزمین آشنا شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *