پایان دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در بندرعباس

آیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» با حضور اساتید شاخص و نام آشنای تئاتر و سینمای کشور و هنرمندان مسجدی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شرجی، آیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی « مدرسه تئاتر شبستان در رشته های بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و نمایش کاغذی با حضور استاتید نام آشنای حوزه تئاتر و سینمای کشور، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان،مسئولان استانی و هنرمندان مسجدی عضو کانون های فرهنگی هنری مسجد هرمزگان در هنرستان هنرهای زیبا بندرعباس برگزار شد.

خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این آیین ضمن قدردانی از حضور هنرمندان برجسته در دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با برگزاری این دوره به دنبال تقویت هنر تئاتر در مساجد است.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت هنری کانون های مساجد هرمزگان، افزود: کانون های فرهنگی هنری این استان در رشته های سرود و تئاتر از ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند.

 سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این دوره آموزشی شاهد رشد آثار فاخر هنری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان باشیم.

انوشیروان پیشدار، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز از مدرسه تئاتر شبستان به عنوان ابتکار ارزشمند ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نام برد و گفت: برگزاری این دوره آموزشی موجب رونق تئاتر در کشور می شود.

پیشدار با اشاره به وجود یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان هرمزگان افزود: اگر خروجی این دوره آموزشی تشکیل یک گروه نمایشی با مشارکت ۱۰ کانون فرهنگی هنری باشد شاهد راه اندازی ۱۰۰ گروه نمایشی در سطح استان هرمزگان خواهیم بود و این یک ظرفیت عظیم هنری است.

وی با بیان اینکه هرمزگان از استان های دارای ظرفیت در حوزه نمایش به ویژه نمایش آیینی است، اظهار کرد: افسانه های بسیار زیادی در این استان وجود دارد که می تواند تبدیل به نمایشنامه شود و در جشنواره های مختلف راه پیدا کند.

ایشان خواستار استمرار دوره های آموزشی ویژه هنرمندان مسجدی در استان هرمزگان شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این گونه برنامه ها حمایت خواهد کرد.

حسین کریمی، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان نیز از آموزش به عنوان ضروری ترین نیاز گروه های نمایشی استان به ویژه فعالان هنر نمایش مساجد یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این گونه دوره های آموزشی با حضور چهره های به نام تئاتر و سینمای کشور تداوم داشته باشد.

گفتنی است؛ نخستین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و زیرنظرسید حسین فدایی در رشته نمایشنامه نویسی، حسین عالم بخش در رشته کارگردانی، فرهاد بشارتی، ابوالفضل همراه و سیروس کهوری نژاد در رشته بازیگری پسران، آرزو افشار و مریم کاظمی در رشته بازیگری دختران و ساغر لطفی نژاد در رشته تئاتر کاغذی در هنرستان هنرهای زیبا بندرعباس برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید