شب فرهنگی رودان در نمایشگاه کتاب هرمزگان

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب هرمزگان در بخش جنبی برنامه های متنوع اجرا شد که پایان بخش آن شب فرهنگی شهرستان رودان است.

به گزارش شرجی، نخستین روز از برگزاری برنامه‌های جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از امروز دوشنبه (۲۳ بهمن ماه) ساعت ۹ تا ۱۲ با برنامه ویژه کودک و نوجوانان توسط باشگاه کتابخوانی «کودک کوک» در سالن برنامه‌های جنبی نمایشگاه آغاز شد.

گروه موسیقی بومی و محلی “آوای باران” شهرستان رودان که سومین برنامه بخش جنبی نمایشگاه کتاب را برگزار می کند یکی از گروه های محلی استان هرمزگان است که در جشنواره های مختلف استانی شرکت نموده و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

محمد محمودی، رامین دهباشی، علی صامتی، سعید و حمید گوربندیان، مصطفی نایبی، جلیل مشایخی، ایوب افشار اعضای گروه این موسیقی هستند که سرپرستی این گروه را ریان صامتی که رئیس انجمن موسیقی رودان است بر عهده دارد.

در این برنامه زعیمی تاریخ شناس بومی هرمزگان زاده شهرستان رودان که بعنوان سخنران در این مراسم حضور داشت بیان کرد:نمایشگاه کتاب فرصتی برای جذب دانایی و دانش است.

وی در ادامه به پیشینه و فرهنگ شهرستان رودان اشاره کرد و گفت: رودان قدمت دیرینه ای دارد که گواه آن سنگ نبشته هایی است با هزاران سال قدمت که تمدن در آن رشد کرده و تکمیل شده است و عوامل مختلفی چون محیطی، جغرافیا، اجتماعی و … در آن تاثیر داشته که امروزه به دست ما رسیده است.

وی عنوان کرد: مردم به واسطه تاریخ هویت خود را حفظ می کنند. پس می طلبد بدان پرداخته شود و آن را به آیندگان منتقل کرد.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار در حال برگزاریست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *