تقویت و تجهیز سینما در استانها اولویت سفرها می باشد

دکتر محمد خزاعی در جمع سینماگران و اهالی رسانه استان هرمزگان در بندرعباس گفت: تقویت و تجهیز سینماهای استانها اولویت سفرها می باشد.

به گزارش شرجی، محمد خزاعی عنوان نمود: ما از سال قبل ۱۹ سفر استانی طراحی کرده ایم و با استان های مختلف تشکیل جلسه داده تا بتوانیم مشکلات در زمینه زیرساخت های سینمایی استان ها را برطرف نماییم.

خزاعی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست های دولت سیزدهم این است که حتما تمام معاونین به استان ها سفر کنند و تا جایی که امکان پذیر است برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند و برای همین این سفر را در گرمترین ماه سال برنامه ریزی کردیم تا سفری بر پایه کار باشد نه تفریح.

ایشان بیان کرد: بر اساس رصد عملکرد ادعاهای ما یک شعار نبوده است اختصاص بودجه ها، راه اندازی سالن های سینما و حضور سینماگران در جشنواره های بین المللی همه و همه جزء اقدامات ما در این حوزه بوده و یکی از اقدامات خوب این است که در این سفرهای استانی که انجام شد حدود ۵ سالن به صورت کامل تجهیز و به روز شد و تا شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ما با توجه به آیین نامه هایی که داریم در زمینه زیر ساخت ها ساخت سالن به هیچ وجه در هیچ جایی نمی توانیم ورود داشته باشیم اما تامین تجهیزات بر عهده ماست.

ایشان گفت: استان هرمزگان در همین شرایط سیزدهمین استان بر اساس بیشترین تعداد مخاطب با وجود ۵ سالن نمایش در کل کشور بوده است و این نشان می دهد که مردم هرمزگان مردم سینما دوست هستند و این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است که در این حوزه هزینه نمایند، زیرا سرمایه های آنها خیلی زود بر می گردد.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: در سال گذشته ما برای اولین بار تمام سینماگران کشور و استان ها را به عنوان مهمان جشنواره سینما حقیقت دعوت کردیم و میزبان آنها بودیم و از آنها خواستیم که برای ارتقای فعالیت های سینمایی تلاش کنند و در عرصه فیلمسازی حرفه ای ورود کنند و تولیداتی هم در این زمینه داشته باشند و ظرفیت هایی ایجاد کنیم که فیلم های فیلمسازان استانی در اولویت انتخاب جشنواره فیلم فجر باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان بیان کرد: برای تمام دفاتر انجمن سینمای جوان تجهیزات سینمایی اختصاص داده خواهد شد و امسال تمام دفاتر انجمن سینمای جوان مجهز به تجهیزات روز سینما می شوند.

گفتنی است: محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در راس هیاتی ۲۴ خرداد ماه به استان هرمزگان سفر کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید