اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ در جاسک

جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ با حضور اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و مسئولین شهرستان جاسک و ادیبان و شاعران به پایان رسید.

به گزارش شرجی، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: سومین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ که با حضور استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان به مدت دو روز در شهرستان جاسک برگزار شد،  با معرفی و تجلیل از آثار برگزیده پایان یافت.

جهانگیری افزود: ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام، پاسداری زبان مادری و انتقال فرهنگ و هنر قوم بلوچ به نسل جوان از مهم‌ترین پیام‌های این رویداد فرهنگی است.

مدبر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: موسیقی محلی اصیل بلوچی، برگزاری کارگاه آموزشی زبان بلوچی و برگزاری نمایشگاه جاسک شناسی از برنامه های اجرایی در این جشنواره بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره از سه اثر کتاب های نویسندگان جاسکی، دو جلد کتاب از خدابخش زومکی با عنوان های «گریب نامه» و «شف چراغ» و یک جلد کتاب از حیدری حیدری نژاد با عنوان «هابیا»  با حضور مسئولین و شاعران رونمایی گردید.

اسمعیل جهانگیری در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در حفظ و نشر آثار فرهنگی و هنری دارد و بسیاری از داستان‌های عاشقانه و تاریخی بلوچ با شعر و هنر آمیخته است.

گفتنی است در این جشنواره بیش از ۸۰ شاعر و ادیب بلوچ زبان حضور داشتند. بر این اساس در مجموع ۱۷۰ اثر در قالب شعر کلاسیک و شعر نو به جشنواره منطقه ای شعر بلوچ راه یافته بود که در پایان بنا به رأی هیئت داوران عبدالباسط بیدخت، عبدالحمید ایران نژاد، علی ماهیگیر و حجت دهقان، در بخش شعر کلاسیک احمد گرگیج از چابهار نفر اول، سیاوش سرفراز از ایرانشهر نفر دوم، عبدالباسط هوت از چابهار نفر سوم شد و در بخش شعر نو محمد علی خردمند از پیشین نفر اول، سعد حوت از پیشین نفر دوم و نازمه کرد زابلی از چابهار نفر سوم شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *