«کردر رضوی» محور فرهنگی روستاهای کشور شد

به گزارش شرجی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) شب گذشته در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم در روستای کردر رضوی  اظهار کرد: «این جریانی که در روستای کردر رضوی شکل گرفته است، جریان همت  مردمی بزرگ مردان انقلاب است».

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: «واقعه این قصه این است که مردم چه در این روستا و یا هر نقطه از ایران اسلامی در عرض ارادت خود به ساحت مقدس امام معصومین و پایداری در راه انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته اند».

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: «این انقلاب توسط مردم پیش می رود و ما که در کسوت مسئول قرار داریم لحظه به لحظه این گام هایی را که پیش می بریم را قدردان مردم باشیم وتوسط این مردم باید بتوانیم پرچم انقلاب اسلامی را به ولی عصر(عج) برسانیم».

سعیدی زاده عنوان کرد: «اتفاقی که در روستای کردر رضوی  افتاده نمونه ای از حرکت الگو و نماد یک جریان سازی فرهنگی مردمی است چون این مردم هستند که پای اجرای این برنامه و کار ملی هستند».

وی با تقدیر از دبیر جشنواره آسمان هشتم در میناب تصریح کرد: «اگر پایمردی این مرد در اجرای این برنامه نبود شاید این کار در این نقطه اتفاق نمی افتاد و برای آنکه بتوان این برنامه به شکل بهتری در آینده برگزار شود از همه در خواست کمک و همکاری را دارم».

سعیدی زاده گفت: «یکی از رویکردهای بنیاد علوی امام رضا(ع) عمومی سازی فرهنگ رضوی و جریان سازی عمومی در بستر عمومی جامعه است».

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: «امروز که با دبیر این جشنواره صحبتی انجام شد مقرر شد که بنیاد علوی امام رضا (ع) به عنوان یک جریان روستایی مجموعه جشنواره آسمان هشتم را که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است را به عنوان یک محور قراردهد وهمه برنامه ها و رویدادهای  فرهنگی و هنری را که در روستاهای کشور اتقاق می افتد با محوریت روستای کردر رضوی توسعه دهد».

وی بیان داشت: «امیدوار هستیم که بتوانیم در توسعه فرهنگ رضوی با محوریت مردم و زیست بوم فرهنگ و هنر و اتفاقاتی که باید در این حوزه رقم بخورد تلاش  مضاعف داشته باشیم و این دلدادگی را به آستان قدس رضوی شفاف تر نمایان کنیم».

گفتنی است: روستای کردرضوی با حدود ۱۶۰۰ نفر جمعیت در ۷ کیلومتری میناب قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *