آیین اختتام اولین جشنواره منطقه ای شعر نبوی

به گزارش شرجی ، آیین اختتامیه جشنواره دوشنبه ۱ اسفندماه در سالن اجتماعات الغدیر بندر کنگ برگزار گردید و از برگزیدگان سه بخش شعر کلاسیک، سپید و بومی سروده با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.

آغازگر برنامه بعد از تلاوت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با عرض خیر مقدم تصویری امام جمعه محترم شهرستان بندر لنگه همراه بود سپس با پخش بیانات مقام معظم رهبری درباره شکوه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ادامه یافت. پس از آن اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم خدمت شاعران و مهمانان حاضر و تبریک شب بعثت پیامبر اعظم (ص)، به وصف برکات صدیقه طاهره (س) پرداختند.

جهانگیری در ادامه بیان داشتند: قریب به صد و پنجاه شعر از ۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این جشنواره برای اولین بار به شکل منطقه ای و در ادامه ادوار گذشته  است که به شکل استانی برگزار می شد.

وی تأکید نمودند: خداوند با بعثت پیامبر (ص) بر ملت منت گذاشت. اگر مبعث رسول اکرم (ص) نبود، بشریت همواره در مسیر گمراهی باقی می ماند. انسان جاهل قبل از بعثت، با حضور حضرت رسول (ص) به عقلانیت رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان اشاره داشتند: تقدیر و تشکر دارم از تمامی شاعران، هنرمندان، همکاران و مسئولین اداری بندر کنگ و بندر لنگه که این محفل را برگزار نمودند.

برنامه با مولودی خوانی مداح اهل بیت کربلایی علی اصغر احمدی ادامه یافت که با استقبال حضار همراه بود. پس از آن برنامه با شعرخوانی آثار برگزیده شاعران شرکت کننده در جشنواره ادامه یافت.

در پایان پس از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری که با شور و هجان و استقبال جمعیت حاضر در سالن همراه بود، ضمن اجرای آیین های مولودی خوانی، اجرای گروه سنتی اوزال و رزیف، بیانیه هیئت داوران توسط مسلم محبی قرائت شد و از شاعران برگزیده تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است اولین دوره جشنواره در بندرلنگه با حضور استان های هرمزگان، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمان جنوبی و بوشهر برگزار گردید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *