• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی

به گزارش شرجی ، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در آغازین روز شروع به کار پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است حضور یافت و ضمن بازدید از نمایشگاه در غرفه‌های ارائه توانمندی‌های استان هرمزگان و استان های همجوار و سایر استان ها در زمینه صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی و هنری نیز حاضر شد.

اسمعیل جهانگیری در همین راستا گفت: «مناظر طبیعی و تفرجگاه ها فقط بخشی از زیبایی های ایران پهناور است. یقیناً آنچه به زیبایی های ایران اسلامی غنای بیشتری می بخشد وجود خرده فرهنگ ها و تنوع آداب و  رسوم است که تبلور آن در نوع پوشش، گویش، آئین ها، سنن و انواع رفتارهای اجتماعی است که ریشه در باورها و عقاید ایرانیان دارد.

وی افزود: وحدت و همدلی و یکپارچگی ایرانیان علیرغم تنوع اقوام و مذاهب و خرده فرهنگها ، *ایران قوی* را به نمایش گذاشته است که همین نمایشگاه می تواند نمونه ای از این وحدت و در کنار هم بودن را یادآور باشد.
جهانگیری بیان داشت :توجه به آداب و رسوم بومی از آن جهت ضروری است که *سبک زندگی ایرانی اسلامی* را استحکام بیشتری می بخشد و جامعه را نسبت به فرهنگ مهاجم بیگانه ایمن می سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به تبادل فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت : در هم آمیختگی فرهنگ ایرانی با اسلام  سبب اصلی این غنا بخشی شده است و میراث فرهنگی – تاریخی ایران اسلامی ، در جهان کم‌نظیر است و مردم ایران نیز از آیین و فرهنگ خود با آگاهی یاد می‌کنند.
جهانگیری در ادامه به موضوع اقتصاد هنر اشاره کرد و گفت: اقتصاد هنر یکی از مباحثی است که لازم است توجه بیشتری به آن شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید