• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پیامی فرارسیدن هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس (۴ الی ۹ اردیبهشت ) را به همه جامعه به ویژه مردم شریف هرمزگان به عنوان حافظان مرزهای فرهنگی و دریایی کشور تبریک گفت.

به گزارش شرجی، رضا کمالی زرکانی هفته هرمزگان را تجلی ظرفیت ها و استعدادهای هرمزگان در تمامی حوزه های فرهنگی ، هنری ، ورزشی، اقتصادی، تجارت ، صنعت ، کشاورزی، شیلات و … دانست و گفت : هفته هرمزگان بستری است که از طریق آن می توان هرمزگان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کرد.
وی افزود : هفته هرمزگان نماد همدلی ، اتحاد، همگرایی و همزیستی مردم هرمزگان در طول تاریخ است و مردم هرمزگان توانسته اند در ارتباط با فرهنگ های همجوار و حتی ملت های آفریقا و شرق دور فرهنگ ، باورها، ارزش ها، آداب ، رسوم خود را در گستره ی وسیعی از جهان بسط و گسترش دهند و در این مراوده نیز فرهنگ خود را به زیور زیبایی بیارایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : خلیج فارس آبراهه ای بوده که هرمزگان را به جهان خارج متصل کرده و فرهنگ هرمزگان بر این مرکب رام توانسته به اقصی نقاط جهان راه یابد و ضروریست به این نقش هرمزگان در طول تاریخ توجه بیشتری شود و هفته هرمزگان نیز با همین نگرش ایجاد و برنامه ریزی شده است.
کمالی زرکانی به شرایط ویژه نخستین دوره هفته هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت : در ستاد این رویداد مهم و با مشارکت همه دستگاه ها ، صنوف و تشکل های مردمی ده ها برنامه ، جشنواره و نمایشگاه متعددی طراحی و مصوب شد که به دلیل شرایط ویژه استان و شیوع بیماری کرونا ،  برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی برگزار می شود.
وی در پایان از حمایت های ویژه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس ، فریدون همتی استانداری هرمزگان ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مدیران دستگاه های عضو ستاد ، جامعه فرهنگ ، هنر و رسانه ، تشکل های فعال مردمی و سایر مشارکت کنندگان در برگزاری گرامیداشت هفته هرمزگان و روز ملی خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید