انتشارات سمت روشن کلمه منتشر کرد: فرهنگ مردم جنوب بندرعباس – بخش احمدی

«حسن کرمی» در ادبیات هرمزگان نام و اعتبار گران‌سنگی است. نام و اعتباری که ادبیات امروز هرمزگان، جایگاه خود در ادبیات امروز ایران را مرهون نام‌هایی همچون اوست. او از پشروان و پایه‌گذران ادبیات امروز و شعر نو در هرمزگان محسوب می‌شود.
اثر تازه‌ی حسن کرمی که مانند سایر آثارش پس از مرگ او فرصت چاپ و نشر یافته است با یک غافلگیری، برآمده از شعر نو و ادبیات داستانی نیست. خانواده این هنرمند فقید، به ویژه فرزندش «احمد کرمی» از میان یاداشت‌های به یادگار مانده از او کتابی را با عنوان «فرهنگ مردم جنوب» گرد آورده‌اند که به فرهنگ، سنت‌ها و آیین مردم منطقه احمدی پرداخته است. این کتاب که احمد کرمی با همراهی «ناصر منتظری» و «سید علی حسینی» کار تدوین و مرتب‌سازی آن را انجام داده‌اند، روایتی صادقانه از باورهای فرهنگی یکی از مناطق مهم هرمزگان را در برمی‌گیرد. تلاش خانواده زنده‌یاد کرمی به ویژه فرزند او بر حفظ امانتداری و ارائه‌ی روایتی است مطابق آنچه پدر، ثبت و ضبط کرده است.

قطع: رقعی
جلد: شومیز
تعداد صفحات: ۱۱۲ صفحه
سال انتشار: ۱۴۰۲
قیمت: ۸۰۰۰۰۰ ریال

▪️ جهت تهیه تمامی کتاب‌های منتشر شده در انتشارات سمت روشن کلمه، می‌توانید از طریق سایتِ خودِ انتشارات به آدرس www.samtroshan.com اقدام فرمایید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *