سرمان پیش خدا بالاست

بسمه تعالی

با سلام خدمت تمامی هرمزگانی‌ها عزیز که جز شادی و اعتلای نام این استان به هیچ اندیشه‌ای فکر نکرده و نمی‌کنیم بلکه صادقانه در راه اعتلای نام و نشان این سرزمین از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و نمی‌کنیم.

در طول ایام کرونایی و قرنطینه خانگی مردم برای مقابله با شیوع کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن‌های هنرهای نمایشی و موسیقی هرمزگان از طریق مجله آنلاین شرجی اقدام به برگزاری جشنواره ای کرد تا در دعوت مردم به خانه ماندن قدمی هرچند کوچک بردارد که خوشبختانه با استقبال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مخاطبین آن هم نه تنها در هرمزگان بلکه در کشورهای آمریکا، سوئد و منطقه حزوه خلیج فارس رو به رو شد.

جشنواره ای که در آن عوامل تنها به عشق مردم و با تمامی سختی ها و با رعایت تمامی موراد و پروتکل های بهداشتی برگزار و عوامل برنامه با جانفشانی در این شرایط سخت سعی در شاد کردن مردم و معرفی هنر هنرمندان هرمزگان به تمامی نقاط کشور داشتند تا جایی که تحسین نه تنها مسئولان کشوری و استانی بلکه آحاد جامعه را در برداشت و فرصتی برای هنرنمایی جوانانی را فراهم کرد که شاید برگزاری کنسرت در این سال ها را هدف گذاری کرده بودند.

اکنون در نز خداوند سرمان را بالا گرفته و از اینکه با عنایت مخاطبین توانستیم لحظاتی شاد را رقم بزنیم و پرچم و نام هرمزگان را در اقصی نقاط کشور نه بلکه جهان برافراشته کنیم، به خود می بالیم.
اما در خصوص خبری که امشب به ناحق در وصف عوامل این برنامه منتشر و مصاحبه شونده(رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان) که خود در برگزاری و اجرا شدن آن نقش مهمی داشته و اکنون خود در نقشی دیگر ظاهر شده و با اتهام های واهی سعی در تخریب و به جای گذاشتن خستگی بر تن تمامی عوامل دارد، بیان برخی توضیحات امری واجب است:

یک. در این جشنواره تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده و بازدید مسئولان در این زمینه نیز گواه آن بوده و روزانه تمامی عوامل از ماسک و دستکش بهره برده اند و هر روز دو نوبت تالار شهید آوینی مورد ضدعفونی قرار می گرفت.

دو. در خصوص هنرمندی که جواب تستش مثبت شده باید صریحا گفته شود  و ارتباطی به اجرا در تالار آوینی نداشته است.

سه. تست تمامی عوامل برنامه و هنرمندان در برنامه نیز سریعأ گرفته شد و جواب تست همگی به جز سه نفر آن هم به دلیل برخورد با هنرمند یاد شده پیش از اجرا در محل تمرین مثبت شده پس با صراحت اعلام می شود که در هیچ یک از عوامل و هنرمندان کرونا وجود نداشته و موارد مثبت به قبل از اجرا برمی گردد.

چهار. امیدوارم افراد در این زمان از شانه خالی کردن مسئولیت خود به دنبال غرض ورزی نبوده و رسانه ها در بازگو کردن چنین مسائلی نیز صحبت های دو طرف را شنیده و سپس انتشار دهند و اینچنین باعث جریحه دار کردن جامعه نشوند.

پنج. اگر شرجی تاکنون در این خصوص صحبتی نکرد تنها به دلیل حفظ احترام آن هنرمندان بوده و بس و به خواست خود مسئول انجمن موسیقی بوده است اما جالب مصاحبه شونده(رئیس انجمن موسیقی هرمزگان) اینچنین با بی پروایی سعی در بیان وقایعی کذب دارد در صورتی که خود فرد نخست پاسخگو در این خصوص می باشد زیرا تمامی مسئولیت هنرمندان موسیقی با وی بوده همانطور که در مصاحبه های یاد شده مدام از نقششان در دعوت از هنرمندان می گفتند و شانه خالی کردنش در این شرایط جای سوال دارد!

شش. اگر برنامه جشنواره جشنخونه را دو روز زودتر به پایان رسانده شد تنها به دلیل افزایش شیوع کرونا در استان و حفظ قواعد بهداشتی بوده پس همگان به آن موضوع واقف بوده و خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می دانیم.

هفت. از طرفی کرونا مدیر، کارمند، فقیر و پولدار نمی شناسد و همانطور که مشاهده کردیم نخست وزیر انگلیس، همسر نخست وزیر کاندا، معاون وزیر بهداشت، نماینده مجلس و عضو شورای شهر بندرعباس جواب تستشان مثبت شد و شاهد هستیم در هواپیما، باجه های پست، بانک ها و موارد دیگری مردم حضور دارند و شاید همین حضور سبب انتقال کرونا باشد، آیا آنجا هم مقصر برگزار کنندگان جشنواره هنری بوده اند؟! و شاید هر هنرمندی در هر جایی کرونایش مثبت شود، آیا باید این مثبت بودن را به حضورش در جشنواره جشنخونه ارتباط دهیم، پس چرا جواب تست عوامل برنامه همگی مفنی بوده است؟!

هشت. ناجوانمردانه به تلاش های شبانه روزی و بی منت گروهی جوان که در این روزها هدفشان تنها شادی مردم بود، تاخته شد و ای کاش قدری هم دوستی و مودت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نه. امیدواریم در این ایام که جامعه سعی در شادمانی و آرامش دارد به دنبال ایجاد تنش نبوده بلکه با واقعیت ها و شاد کردن مخاطبین سعی در ایجاد محیطی نشاط آور برای آحاد جامعه داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *