• صفحه خانگی
  • >
  • خبرهای ویژه
  • >
  • محیط انتظار پلاتو آفتاب در شأن هنرمندان و تماشاگران نیست/ امیدوارم صدایمان به مسئولین برسد

محیط انتظار پلاتو آفتاب در شأن هنرمندان و تماشاگران نیست/ امیدوارم صدایمان به مسئولین برسد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان گفت: بارها اعلام کردیم که این محیط نه در شأن هنرمندان است و نه مخاطبانی که برای دیدن تئاتر می‌آیند؛ امیدوارم این بار صدایمان به مسئولین برسد.

حسین کریمی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان  در خصوص مشکل عدم وجود مکانی مناسب جهت انتظار تماشاگران قبل از ورود به سالن نمایش پلاتو آفتاب بندرعباس، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی به‌خصوص اکنون که در تابستان به سر می‌بریم مساعد نیست، هوا گرم است و دما و رطوبت بالاست، تماشاگرانی که برای دیدن اجرا می‌آیند ناراضی و گله‌مند هستند که فضای انتظار پلاتو جایی برای نشستن ندارد و حق دارند که گله‌مند باشند.

وی افزود: محوطه انتظار پلاتو آفتاب سقف، سیستم خنک‌کننده و صندلی ندارد و لابی خوبی برای انتظار تماشاگران ندارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان تصریح کرد: ما بارها این مشکلات را به مسئولین استان اعلام کرده‌ایم اما متأسفانه صدایمان به گوششان نمی‌رسد.

کریمی عنوان کرد: جای سؤال است که برای مسئولین استان که این‌قدر در خصوص فرهنگ و هنر حرف می‌زنند پوشاندن سقف محوطه انتظار پلاتو آفتاب خیل دشوار است؟ مسئولینی که نمی‌توانند یک فضای فرهنگی که تنها پلاتوی تخصصی برای هنرمندان و مردم است را آماده کنند به چه دردی می‌خورند؟

وی ادامه داد: باید فکری اساسی به حال محیط انتظار پلاتو آفتاب شود، ما به‌عنوان نمایندگان تئاتر استان بارها اعلام کردیم که این محیط نه در شأن هنرمندان است و نه مخاطبانی که برای دیدن تئاتر می‌آیند؛ امیدوارم این بار صدایمان به مسئولین برسد.

یک پیشکسوت تئاتر هرمزگان  بیان کرد: حوزه تئاتر استان هرمزگان علی‌رغم پیشرفت‌های فنی خیلی محسوسی که داشته زیرساخت‌های قدیمی و ضعیفی دارد.

سعید موحدی ابراز کرد: پلاتو آفتاب بندرعباس که مرکز ثقل اتفاقات تئاتری استان است تنها ظرفیت ۸۰ صندلی را دارد، باید پرسید آیا واقعاً بضاعت استان هرمزگان همین است؟

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم هرمزگان اقبال خوبی را به حوزه تئاتر نشان داده‌اند و هنرمندان ما توانایی‌های خود را ثابت کرده‌اند، اما متأسفانه زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است و باید فکری به حال اوضاع پلاتو آفتاب شود.

این پیشکسوت تئاتر هرمزگان اظهار کرد: در این گرمای طاقت‌فرسای بندرعباس واقعاً ظلم در حق مردم است که زیرساخت‌های لازم برای دیدن یک نمایش به شکل خوب فراهم نباشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولین شهر بندرعباس پای‌کار بیایند و به این مسئله به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مردم بندرعباس پاسخ دهند و تغییراتی در حوزه تئاتر استان به لحاظ سخت‌افزاری فراهم کنند.

یکی از بازیگران تئاتر هرمزگان گفت: سال‌هاست در هرمزگان تئاتر اجرا می‌شود و تئاتر و هنر جور فرهنگ این شهر را به دوش می‌کشند.

محمد حمزوی افزود: مسئولین باید ورود کنند، آیا پلاتو آفتاب، مناسب مکانی فرهنگی است که تماشاگر با عشق برای دیدن یک کار هنری و فرهنگی می‌آیند؟ صنایع غرب، ادارات مختلف و حتی خود اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان واقعاً توانایی پوشاندن سقف محوطه انتظار پلاتو آفتاب و تعبیه کردن یک سیستم سرمایشی را ندارد؟

وی تصریح کرد: پلاتو آفتاب اولین پلاتوی شهر بندرعباس است که در آن نمایش اجرا می‌شود، اما در محوطه انتظار آن نه صندلی وجود دارد نه سیستم خنک‌کننده‌ای؛ بخشی از این پلاتو در اختیار نهاد کتابخانه‌ها است و انتظار داریم مسئولین به مطالبه چندین ساله هنرمندان توجه کنند، با نهاد کتابخانه‌ها به توافقی برسند و کل مجموعه را واگذار کنند تا تبدیل به مجموعه تئاتر شهری شود.

این بازیگر تئاتر هرمزگان خاطرنشان کرد: ما بیشتر از اینکه دغدغه هنرمندان را داشته باشیم دوست داریم تماشاگرانی که با عشق برای دیدن تئاتر می‌آیند راحت باشند.

یکی از تماشاگران پلاتو آفتاب عنوان کرد: متأسفانه محل انتظار برای کسانی که برای دیدن تئاتر می‌آیند مناسب نیست، هوا گرم است و جای نشستن، کولر و تهویه‌ای در این محیط وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولین به تئاتر استان رسیدگی بیشتری داشته و فکری برای توسعه پلاتو آفتاب کنند.

یکی از تماشاگران پلاتو آفتاب بیان کرد: یکی از مشکلاتی که پلاتو آفتاب دارد نداشتن سالن انتظار مناسب است و فضا روباز است.

وی ادامه داد:  ما تماشاگران دوست داریم فضای سربسته‌ای برای انتظار قبل از شروع تئاتر وجود داشته باشد تا در گرما انتظار نکشیم.

تهیه و تنظیم از لیدا رضائی، خبرنگار ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *