پیام اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت روز جهانی تئاتر

اسمعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در پیامی روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را که مصادف با هفتمین روز از بهار است، به اهالی هنر نمایش هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش شرجی، در متن پیام اسماعیل جهانگیری، به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، مصادف با هفتمین روز بهار چنین آمده است:

چه زیباست هم‌نشینی بهار و روزی به نام هنرهای نمایشی که صحنه‌ی نمایش نیز هدیه بخش خرد است به مردمانی که به درازای یک تاریخِ کهن ستایشگر اندیشه بوده‌اند و همواره نیز هستند. نمایش بخشی فشرده از زندگی است که بازیگران روی صحنه به آن جان می‌بخشند تا مخاطبان را با نگاهی تازه و نو از زندگی با معنای انسان بودن و انسان زیستن با زبانی جهانی ورای گفتگوهای روزمره آشنا کند. امید آنکه این هنر ناب کهن که ریشه آن همزمان با زیست آدمی است، امسال پیام‌آور صلح و دوستی باشد.

همزمانی روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی با بهار طبعت و مقارن بودنش با نوروز باستانی ما ایرانیان فرصتی است برای ارج نهادن و ستایش از این هنر گران سنگ و تجلیل از نقش و جایگاه هنرمندان این عرصه، که نزد مردم همواره از احترام و مقامی شاخص برخوردار بوده اند. هنری که سبک و سیاقش هرگز قدیمی نشده و در دل تمامی مردم دنیا جای دارد.

هر چند در سال‌های گذشته بحران جهانی کرونا عرصه فعالیت را بر هنرمندان این عرصه تنگ کرد و شرایط دشواری را به گروه‌های نمایشی فعال این حوزه تحمیل کرد، اما آغاز سال جدید را به فال می‌گیریم و با همت هنرمندان سخت کوش و عاشق هنر نمایش استان هرمزگان، امسال سال شکوفایی بیش از پیش هنرهای نمایشی استان هرمزگان خواهد بود و همچون ادوار گذشته دوباره شاهد افتخار آفرینی هنرمندان این حوزه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و رونق بیش از پیش معیشت هنرمندان و هنر نمایش استان خواهیم بود.

تئاتر یک ضرورت است. یک ضرورت اجتماعی. همواره بوده و خواهد بود. نمی‌توان منکرش شد. ضرورتی که همگان بر تأثیر شگرفش بر اجتماع در ادوار مختلف اذعان دارند. هنرمندان هنرهای نمایشی استان هرمزگان همانگونه که بارها اثبات کرده‌اند به لطف خداوند بزرگ، پیغام‌آوران شادی و امید برای مردم این مرز و بوم خواهند بود. امیدوارم که در سال پیش رو در کنار یکدیگر با اقتدار و امید شاهد آثاری جذاب، اصیل، تأثیرگذار و تأمل برانگیز باشیم.

اسمعیل جهانگیری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *