افتتاحیه جشنواره موسیقی آیینی و سنتی فجر

جشنواره موسیقی آیینی سنتی فجر بخش استان هرمزگان، یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ با حضور مسئولان، هنرمندان و با استقبال گسترده مردم شهر تاریخی بندر کنگ و لنگه در سالن الغدیر بندر کنگ افتتاح شد.

به گزارش شرجی، یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۹ بخش استانی جشنواره موسیقی و آیینی سنتی فجر با حضور هنرمندان و مسئولین ستادی بندر لنگه و شهر تاریخی بندر کنگ در سالن الغدیر بندر کنگ افتتاح شد.

در ابتدای برنامه انوشیروان پیشدار معاون محترم امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در سالن اعلام نمود که هشت گروه ایینی سنتی استان هرمزگان از شهرستان های حاجی آباد، بندر کنگ، بندر لنگه، رودان، هرمز، جاسک و بندرعباس طی  روزهای یکشنبه و دوشنبه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

پیشدار، با تأکید براینکه جامعه امروز ما به موسیقی نیاز دارد و این خواسته مردم است، اظهار کرد: اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا برای این حوزه برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند؛ موسیقی امروز جزو پرمصرف‌ترین کالاهای فرهنگی در استان  ما و در کشور است.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: یکی از بخش های مهمی که دولتمردان به دنبال آن هستند، نشاط اجتماعی است و یکی از عوامل مهم نشاط اجتماعی در جامعه همین موسیقی است. ما در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تلاش داشته ایم که رویدادهای  متعدد هنری را در جهت ایجاد نشاط اجتماعی در سرتاسر شهرستان های استان برگزار نماییم و یکی از اهم اهداف ما حفظ و اجرای موسیقی آیینی و بومی محلی است.

 مرادزاده فرماندار محترم بندر لنگه در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه جشنواره‌های موسیقی باید به صورت فصلی برگزار شود، گفت: مردم در این حوزه مطالبه دارند و می‌خواهند که بیشتر موسیقی گوش بدهند. موانع و ضعف‌ها باید کنار رود و موسیقی اصیل اقوام و محلی و ملی برجسته‌تر از گذشته نواخته شود تا روح مردم مثل گذشته اشتراک پیوندی بیشتری با هم پیدا کنند.

فرماندار بندر لنگه اظهار داشت: در مجموع جا دارد از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تشکر کنم که میزبانی این برنامه پر برکت را به مردم بندر لنگه و شهر تاریخی کنگ به ارمغان آوردند.

مرادزاده همچنان به موعد نزدیک شدن زمان انتخابات اشاره داشتند و تمامی مردم را دعوت به حضور و مشارکت در این رویداد بزرگ و تاریخی برای خلق حماسه ای دیگر نمودند.

گفتنی است، جشنواره موسیقی آیینی سنتی فجر استان هرمزگان از ۲۹ بهمن ماه تا یکم اسفندماه در سالن های الغدیر بندر کنگ و سالن فرهنگسرای گوهر بندر لنگه، از ساعت ۱۹ تا ۲۳ میزبان حضور علاقه مندان خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید