حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در نمایشگاه کتاب هرمزگان

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در نمایشگاه کتاب گفت: از مفاخر فرهنگی، ادبی و هنری میناب به شکل شایسته‌ای تقدیر می‌کنیم.

به گزارش شرجی، مجید سلحشور در هفتمین روز از هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیرات پیدا و پنهان فرهنگ و ادبیات سخن گفت.

وی ضمن سپاسگزاری از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خصوص پوشش رویدادهای کتاب محور و فرهنگی بویژه گزارش پُر بازدید ایبنا از جذاب‌ترین کتابخانه‌های کلاسی کشور در مدرسه چندپایه شهید موسوی فرد در روستای کم برخوردار «چهکار» در بخش بندزرک از توابع شهرستان میناب در شرق هرمزگان اذعان داشت: امروز توفیق نصیب من شد تا از هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان بازدید کنم، لذت ببرم و تعدادی از این کتاب‌ها را خریداری کردم.

ایشان ادامه داد: نمایشگاه کتاب علاوه بر اینکه فرصت استفاده از کتب مختلف را فراهم می‌کند به عنوان یک یادآوری و تلنگر برای ما است که بیشتر با کتاب و کتابخوانی اُنس و اُلفت داشته باشیم.

معاون استاندار اضافه کرد: اساساً تورق و کتاب خواندن باعث رشد و تعالی هر آدمی می‌شود مخصوصاً در این زمانی که نیاز و ضرورت به آگاهی و آگاهی بخشی بیش از پیش احساس می‌شود.

 سلحشور در ادامه افزود: ما در میناب مفاخر فرهنگی، ادبی و هنری فراوانی داریم و به وجودشان افتخار می‌کنیم. حتماً برنامه مفصلی برای تقدیر از مشاهیر و مفاخر این شهرستان داریم تا به صورت درخور و شایسته از آن‌ها قدردانی داشته باشیم.

فرماندار ویژه میناب با اذعان به اینکه تعدادی از این مفاخر مثل کورش زارعی در تهران ساکن هستند و بعضی نیز در مرکز استان حضور دارند، گفت: این کار نخست به دلیل تقدیر از زحمات سخت و چندین ساله مفاخر انجام می‌شود که اصلی‌ترین هدف این برنامه است و اهداف پنهانی هم در آن هست.

سلحشور در پایان گفت: از اهداف پنهان این رویداد فرهنگی می‌توان به آشنایی نوجوانان و جوانان با این عزیزان و استفاده از رهنمودها، راهنمایی‌ها، سرگذشت و تجربیات شان باشد که موجب ایجاد یک مسیر و یک نقشه راه برای آنان بشود که بتوانیم در راستای موفقیت و سربلندی استان و کشورمان از آن‌ها استفاده کرده و تلاش نماییم که این بزرگواران را به عنوان الگو و سرمشق به دیگران معرفی کنیم.

از مفاخر فرهنگی و ادبی شهرستان میناب در ۹۵ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان می توان به زنده یاد حسینعلی قضایی مینابی، منصف، ابراهیم منصفی (رامی)، مرحوم ابراهیم زارعی، روانشاد خلیفه غلام مارگیری، علی رضایی، حسین احمدی نسب، سهراب سعیدی، کورش زارعی، رضا صادقی، خالو قنبر راستگو و … اشاره کرد.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس در حال برگزاریست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *