برگزاری شب شعر «شعر و دریا» در چهارمین روز نمایشگاه کتاب

شب شعر «شعر و دریا» در بخش جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی،  شامگاه سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه، به همت انجمن ادبی «شعر و دریای» بندرعباس، محفل شاعرانه‌ای در سالن جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم صبا مرادی با غزل «بیا که غصه بمیرد، که خستگی ام بریزد…» محفل را آغاز کرد. سپس شایان محسنی از شعرای جوان بومی، شعر «ای آشنای قبلاً و حالا عدو شده، با یک غریبه حالا کامجو شده…» را خوانش کرد.

پس از آن نجمه محمودی شعر «نوری از هر جاده افتاده، روی شانه‌ی تو…» را خواند و به سرزمین میناب سفر کردیم و یعقوب یزدان پناه «غم وا سره کنار خیابان روبرو…» و شعر بومی «از توو کشو لباس سیاهی بلند ابو…» را خواند.

مسلم محبی از شعرای خوش نام بندری نیز «پایم نشد پیش کسی در بند، غیر تو؛ زن ها اساساً مثل هم هستند، غیر از تو…» را شاعرانه خوانش کرد.

سید حسین موسوی شاعر سالخورده مینابی با طنز «روز مرد است و عیالم سورپرایزم کرده است؛ نزد یاران و عزیزان سرفراز ام کرده است…» آغاز کرد و با بحر طویل بومی «وختی دو تا جوون، … مثل کروس وآ هم اجنگن، یه جایی کار ما لنگن…» مخاطبان را میهمان کرد.

در ادامه نشست یعقوب باوقار زعیمی شعر «سایه‌ای شد مستدام و روزگاری شد سیاه…»، محمد زاهدی از اشعار راشد انصاری با عنوان وعده انتخاباتی خواند «کاش تمام آن گفتار، پرسشم را جوابم می دادی….» و علی‌اکبر ضمیری از سرزمین بهشت جنوب با شعر «با این همه بن بست، مسیری دیگر؛ یا رب مددی و دستگیری دیگر…» و «لای هر یک از غزل هایم زنی پنهان شده…» را خوانش کرد.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس در حال برگزاریست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *