نشست ستاد استانی هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان

اولین نشست ستاد استانی هماهنگی جهت برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان با حضور کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش شرجی، در ابتدای جلسه کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن تشکر از همکاری دستگاه های اجرایی در سفر ریاست جمهوری و تبریک به مناسبت ایام دهه فجر گفت: بهار یک رویداد فرهنگی، نمایشگاه کتاب است.

کامرانی بیان کرد: امسال قصد داریم این نمایشگاه را با کیفیت بهتر برگزار نماییم و تمام سعی و تلاش خود را جهت همکاری برای افتتاح این نمایشگاه انجام خواهیم داد.

وی افزود: استان هرمزگان از نظر ظرفیت ها کم نظیر است زیرا هم منابع طبیعی و هم منابع انسانی دارد که هر دو موتور محرک هستند و باید از از آن نهایت استفاده را ببریم.

ایشان خواستار حضور همه اقشار جامعه اعم از دانشجویان، صنایع دستی و … در غرفه های نمایشگاه شد و بیان کرد: باید حداکثر استفاده از ظرفیت ها را در این نمایشگاه به کار گیریم تا باعث شور و نشاط اجتماعی در بین مردم جامعه شود.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در پایان بیان کرد: تمام تلاش خود را برای برگزاری نمایشگاه انجام می دهیم تا هجدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان نمایشگاهی ماندگار شود.

در ادامه حبیب بهادری فرماندار بندرعباس گفت: از تمامی دستگاه های اجرایی که در سفر ریاست محترم جمهور ما را یاری کردند تشکر می کنم و ما وظیفه داریم دستاوردهای دولت خدمتگزار را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب تمام تلاش خود را انجام می دهیم و با همکاری سایر دستگاه ها باید این اتفاق مهم را به سرانجام برسانیم.

ایشان خواستار همکاری همه دستگاه های استان در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه کتاب شد و بیان کرد: نمایشگاه امسال کتاب متقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی شده است که ما باید تبلیغات سطح شهر را با همکاری شهرداری بندرعباس انجام دهیم.

حبیب بهادری در ادامه بیان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال سعی شود تا کتاب های باکیفیت و متناسب با نیازهای اقشار جامعه ارائه شود.

اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تشکر از حضور دستگاه های اجرایی در این جلسه گفت: ما امروز در اینجا دور هم جمع شده ایم تا در مورد یکی از مهمترین شاخص های توسعه و پیشرفت جامعه که کتاب و کتابخوانی است همفکری و مشورت کنیم.

جهانگیری بیان کرد: نمایشگاه کتاب امسال بعد از وقفه چهار ساله برگزار خواهد شد و ما دومین استان بعد از استان آذربایجان شرقی در کشور هستیم که بعد از بیماری کرونا می خواهیم این نمایشگاه را برگزار نماییم.

وی افزود: همانطور که انسان به نیازهای اولیه مانند غذا، پوشاک و… نیاز دارد نیازمند تغذیه فرهنگی و روحی است و همانطور که دسترسی به کالاهای اساسی برای مردم جامعه مشکل شده است خرید کتاب هم برای مردم جامعه بی تاثیر از گرانی نیست و مردم جامعه باید همانگونه که از یارانه نان و سوخت استفاده می کنند از یارانه اقلام فرهنگی هم بهرمند شوند.

جهانگیری در پایان بیان نمود: اگر شرکت های اقتصادی در برگزاری نمایشگاه به کمک ما بیایند ما می توانیم بیشتر از ۱ میلیارد هم یارانه کتاب به مردم بدهیم و سقف تخفیف خرید کتاب امسال ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *