• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران: انتخاب غیرشفاف با اهداف جشنواره مغایر است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران: انتخاب غیرشفاف با اهداف جشنواره مغایر است

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) و انتخاب جوان برتر گفت : این جشنواره ملی تقریبا ۱۳۸۹که در شورای عالی جوانان مصوب شده،و اهدافی چون شناسایی جوانان مستعد و توانمند و برنامه ریزی مناسب برای سازماندهی آنان،الگو سازی مناسب برای جوانان و کمک در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان،تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار در تمام زمینه‏های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از طریق حمایت مادی و معنوی و ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی را دنبال می کند . رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود : طبیعتا انتظار اینست این جشنواره ملی در بهترین شکل ممکن برگزار شود .اما متاسفانه در بیشتر سالها انتخاب جوانان برتر در مرکز استانها به ویژه هرمزگان با انتقادات جدی روبروست . بطور مثال در ماده ۵آیین نامه جشنواره دستگاههای محوری برای معرفی برترینها معرفی شده اند .اگر دستگاهها باید معرفی کنند چرا اسناد و مدارک باید به دبیرخانه ارسال شود . انتخاب جوان برتر توسط دستگاههای دولتی انتخابی جهت دار خواهد بود .و به اعتقاد من ضرورتی برای انتشار فراخوان وجود ندارد . بالاخره مدیران این دستگاههای محوری با سلایق خاص افراد را انتخاب می کنند .غیر شفاف بودن ضربه جدی را به جشنواره وارد خواهد کرد و رقابتی را برای جوانان ایجاد نمی کند . و از همه مهمتر انتخاب غیرشفاف با اهداف جشنواره مغایر است .بهر حال اهداف این جشنواره ومعرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر( ۱۸ تا ۳۵ سال) ، زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزشهای متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی است .لذا باید با نهایت وسواس و دقت نسبت به انتخاب برترینها اقدام کرد .

شائبه هایی وجود دارد اما پیشداوری نمی کنیم
شمس الدینی ضمن بیان برخی شائبه ها در انتخاب جوان برتر (جوانان برتر ایران زمین )در هرمزگان تصریح کرد : ۲۲نهاد یا دستگاه در انتخاب جوان برتر در ۱۱حوزه دخالت دارند سئوال من اینست چرا نباید تشکل ها ، مراکز تخصصی ،کارشناسان خبره در انتخاب جوان برتر صاحب رأی نباشند ؟ که امروز شائبه انتخاب دولتی بوجود آید .شائبه اعمال سلیقه وجود داشته باشد . ما به عنوان یک تشکل صنفی در حوزه خودمان (رسانه) به دقت مسئله را زیر نظر داریم و قطعا بعد از معرفی نفرات برتر نظر صنفی خودمان را بیان خواهیم کرد . هرچند شائبه هایی وجود دارد اما پیشداوری نمی کنیم .
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با اشاره به سخنان معاون امور جوانان وزارت ورزش که جشنواره با شبک و سیاق نوینی اجرا می شود ، گفت :اگر این سبک و سیاق نوینی که آقای یامین پور گفته ، به نفع جوانان و انتخاب شایسته برترینها باشد قطعا مورد حمایت قرار می گیرد اما اگر این سبک محدود کننده و در عین حال دخالتهای دولتی را بیشتر می کند شک نکنید این جشنواره به اهدافش نخواهد رسید .
توصیه من به اداره کل ورزش و جوانان استان و داوران محترم جشنواره اینست که اجازه دخالت به برخی صاحبان قدرت برای انتخاب جوان برتر ندهند و کمک کنند تا در سالهای آتی بیشتر این جشنواره رقابتی و عدالت محور ادامه پیدا کند . بهرحال درست است که افراد باید در سامانه آثار و مدارک را بارگذاری کنند اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد .هرگاه مبنا لیاقت و شایستگی افراد باشد قطعا جامعه هدف هم از آن استقبال می کند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید