• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • نشاط اجتماعی در سواحل کشور در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

نشاط اجتماعی در سواحل کشور در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

دومین رویداد ایده‌پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و شرکت‌کنندگان در بخش رقابتی طرح پژوهشی مدل کسب و کار و محصول با خدمت قابل عرضه در ساحل، در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شرجی، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جلسه برگزاری رویداد ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور در بندرعباس گفت: برگزاری برنامه ها با موضوع نشاط اجتماعی در سواحل کشور باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

جهانگیری افزود: باید از فرصت هایی که با انجام این گونه برنامه ها توسط شورای فرهنگ عمومی در جامعه انجام می شود بیشترین بهره برداری را از این رویدادها داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: باید در سواحل کشور به گونه ای برنامه ریزی شود تا بتوانیم برنامه هایی بانشاط برای خانواده ها در آن برگزار که این برنامه ها از بسیاری از آسیب های اجتماعی که بنیان خانواده ها را سست می کند جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: ما باید حداکثر استفاده از سواحل کشور را بعمل آوریم تا بتوانیم با انجام برنامه های تفریحی از جمله تفریحات دریایی و ساحلی و ورزش های مفرح ساحلی برای خانوادها ایجاد شور و نشاط کنیم که این امر باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

بهره‌مندی از ظرفیت های دریایی، رمز موفقیت کشور

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس که در مراسم برگزاری رویداد ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور در بندرعباس حضور یافت عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت های دریایی رمز موفقیت کشورها می باشد.

محمد عبادی زاده گفت: دغدغه مندی مسئولان نسبت به اجرای این گونه رویدادها قابل تقدیر است که با این اتفاق شاهد یک تحول خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس افزود: ایده پردازی در رابطه با دریا از اهمیت خاصی برخوردار است و مهمترین شهرهای پیشرفته در کنار ساحل می باشند پس بالاترین ظرفیت در این زمینه را دارا می باشیم.

وی بیان کرد: وقتی به گذشته نگاه می کنیم دریا بخش زیادی از اقتصاد جوامع را در بر می گرفت و می توان گفت رمز موفقیت کشورها در بهرمندی از ظرفیت های دریایی است که ما باید از ظرفیت های دریایی در مسایل اقتصادی و اجتماعی بیشترین بهره را ببریم.

عبادی زاده گفت: همه اقشار جامعه درگیر شکل گیری یک تمدن می باشند و برای رسیدن به آن اندیشه تعمیم یافته است و در تار و پود جامعه است و بدون توجه به ظرفیت های دریایی و ساحل آن به تمدن نمی توان رسید زیرا نقش دریا در تحولات جهانی بی بدیل است.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و مسایل اجتماعی بخشی از آن اکتشافی است که وجود دارد و باید کشف شود مانند رسوماتی که مردم ساحل نشین از گذشته داشته اند و باید فرهنگ ساحل نشینان مورد بررسی قرار گیرد و بتوان از آن بهره برد.

ترویج فرهنگ ایرانی در داخل و خارج کشور

دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که به همراه هیات همراه به استان هرمزگان سفر کرده است نیز در این رویداد بیان کرد: ترویج فرهنگ ایرانی باید در داخل و خارج کشور ترویج یابد.

امامی در جلسه برگزاری رویداد ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور در بندرعباس گفت: ما در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی رویدادهای بسیاری داریم که این برنامه یکی از رویدادهایی است که برای فرهنگ اجتماعی در نظر گرفته ایم و با دستگاه های فرهنگی همکاری لازم را خواهیم داشت تا فرهنگ ایرانی در داخل و خارج از کشور ترویج شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: عرضه نشاط و فراغت و زیست بوم از مهمترین برنامه های مد نظر این قرارگاه می باشد که برخاسته از دغدغه های مردم است و تمام تلاش دستگاه های فرهنگی باید در راستای تقویت ایده های فرهنگی و فرهنگ ساز باشد.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال تفریحات خانواده محور باشیم و از تفریحات انفرادی که منجر به آسیب های فرهنگی خواهد شد جلوگیری نماییم.

امامی افزود: زیست بوم و آموزش در قالب حل مسئله و توسعه فناوری را به صورت جدی دنیال کنیم  و بدنبال آن نباشیم تا جلسات غیر ضروری شکل بگیرد.

نمایش طرح‌های پذیرش‌شده ایده‌پردازی فرهنگی و اجتماعی سواحل

گفتنی است که در پایان متقاضیان شرکت کننده در بخش رقابتی طرح پژوهشی مدل کسب و کار و محصول با خدمت قابل عرضه در ساحل در حوزه نوآوری اجتماعی، فرهنگی سواحل به ارائه طرح های خود پرداخته و سه گروه برنده این رویداد بودند.

اسامی هفت گروه شرکت کننده به شرح ذیل می باشد.

سید کاظم اسدیان: نماینده گروه “کایاک”، ایده: کمپ گردشگری جنگ.

علیرضا فرخنده: نماینده گروه “کایاک”، ایده: سرزمین آینده.

میلاد جعفری سیسی: ایده: ساحل و واقعیت افزوده.

سپیده جعفری: ایده: شوتی بال.

خانم عالی پور: ایده: صدا ساحل.

محمد جواد قائمی زاده: نماینده گروه “اردوچی”.

محدثه جعفری افخم: نماینده گروه “وروجک”، ایده: فستیوال شنی.

لازم به ذکر است؛ اولین دوره ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی کشور در بندر انزلی برگزار شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *