اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره فیلم اردیبهشت

اسمعیل جهانگیری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی فیلم اردیبهشت گفت: هنرمند را نمی شود از فعالیت هنری بازداشت چون حیات هر هنرمند بسته به فعالیت هنری او می باشد.

به گزارش شرجی، اسمعیل جهانگیری ضمن بیان تبریک هفته وحدت خدمت حضار با اشاره به وحدت رویه دستگاه های فرهنگی استان بیان داشت: تمام نهادهای فرهنگی در استان بصورت یک نهاد واحد هستند و جدا از هم نیستند و این جشنواره ناشی از همکاری دستگاه های فرهنگی استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی با اشاره به حضور پر رونق هنرمندان در جشنواره گفت: باعث خوشبختی است که هنرمندان همه مراکز شهرستان های استان، حتی هنرمندان بخش های استان، مشارکت جدی و پویا در این رویداد مهم داشتند. که این اتفاق حاصل زحمات همکاران بنده و از جمله تلاش همه جانبه انجمن سینمای جوانان هرمزگان می باشد. با توجه به ازدحام هنرمندان در سالن نمایش پخش فیلم ها و حضور پرشور و تحسین برانگیز امشب، نشان از این است که هنرمند را نمی شود از فعالیت هنری بازداشت چون حیات هر هنرمند بسته به فعالیت هنری او می باشد و آغوش خادمین این عرصه به روی همه هنرمندانی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کنند باز است.

دبیر جشنواره ادامه داد: امسال در این جشنواره ۱۰۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که نشان از پر بار بودن این جشنواره است و ۴۴ اثر به بخش رقابت و ۱۹ اثر به بخش تماشا راه یافتند.

جهانگیری در پایان مطرح کرد: برنامه هایی در راستای عدالت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله آموزش رایگان هنر برای همه در استان داشتیم که در بخش سینمایی شاهد حضور چشمگیر هنرمندان فیلمساز در این جشنواره بودیم که استمرار این برنامه در دستور کار می باشد. انتظار این است که هنرمندان برای تکمیل دانش هنری خود را، در آموزشگاه های سینمایی استان دنبال کنند.

گفتنی است: دوازدهمین دوره جشنواره استانی فیلم اردیبهشت از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ در سالن فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *