• صفحه خانگی
  • >
  • سینما
  • >
  • نشست مشترک دکتر خزاعی معاون وزیر با استاندار هرمزگان و دستگاه های فرهنگی

نشست مشترک دکتر خزاعی معاون وزیر با استاندار هرمزگان و دستگاه های فرهنگی

دکتر خزاعی معاون وزیر و رنیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور با استاندار هرمزگان و دستگاه های فرهنگی استان چهارشنبه ۲۴ خردادماه در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان نشست مشترکی برگزار نمود.

به گزارش شرجی؛ اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ ضمن عرض خیر مقدم خدمت مهمانان و مدعوین حاضر در جلسه، حضور معاون وزیر و هیأت همراه در این وقت سال را نشان از دغده مندی مشکلات هنرمندان و مردم بیان کرد. و اظهار داشت: ایشان در نشست صمیمانه امروز در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با سعه صدر تمام مشکلات هنرمندان را تک تک با گوش جان شنیدند و به یکایک آنها با دقت و ظرافت پاسخ های جامع و کامل دادند.

جهانگیری گفت: امیداوریم که با حمایت و درایتی که از جناب مهندس دوستی سراغ داریم با حمایت و همکاری ایشان فیلمی فاخر در خور رشادت های استکبار ستیزی مردم هرمزگان در ادوار مختلف تاریخی تولید شود.

وی در خاتمه از مهندس دوستی به عنوان استانداری توانمند و زحمت کش یاد کرد که خدمات زیادی توسط ایشان در استان انجام شده که جای تشکر و قدردانی دارد.

در ادامه دکتر خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور اظهار داشت: جناب مهندس دوستی از نخبگان کشوری هستند که فعالیت های ارزشمند و گام های بلندی در رفع مشکل و توسعه استان هرمزگان برداشته اند که بنده به عنوان یک شهروند از ایشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی گفت: این نوزدهمین سفر استانی ماست و این سفرها در راستای اهداف محرومیت زدایی استان ها بوده است که در زمینه توسعه و زیرساخت های سینمایی استان ها در حال انجام است. هرمزگان جزو استان های پراستعداد کشور در زمینه سینماست  که قلب شان برای این نظام می تپد؛ اما با توجه به کمبود امکانات فرصت های کمتری در زمینه تولید به آنها داده شده است. بزرگترین مشکل فیلمسازان هرمزگان، عدم وجود مسکن هست که به دنبال ایجاد شرایطی برای مسکن ملی هنرمندان سینما هستیم.

 خزاعی اظهار داشت: شوراهایی در سراسر استان ها تشکیل داده ایم به نام شورای هماهنگی هنرمندان سینما تا بودجه های استانی در آن متمرکز شوند و به شکل هدفمند برای آنها تصمیم گیری تولید شود تا از موازی کاری های اداری جلوگیری شود.

ایشان افزود: سالن سینما یکی شاخصه ها و ملاک های توسعه فرهنگی است. در هرمزگان برخی شهرها شرایط تاسیس سینما را دارند؛ ما آماده ایم در صورت تخصیص زمین از جانب استان و حضور بخش خصوصی در زیر ساخت، در زمینه تجهیز سالن ها همکاری لازم را داشته باشیم.

معاون وزیر بیان داشت: یکی از موضوعات مهم این جلسه انعقاد تفاهم نامه ای است که در خاتمه این جلسه به مرحله اجرایی خواهد رسید. یکی از بندهای مهم این تفاهم نامه، تولیدات فیلم کوتاه درباره رویدادهای مهم استانی با همکاری استانداری و سازمان سینمایی کشور است و همچنین حمایت از تولید یک فیلم بلند سینمایی فاخر درباره رویدادهای تاریخی استان هرمزگان که سوژه آن به تأیید استانی رسیده باشد از دیگر بندهای این تفاهمنامه است که توسط کارگردان های حرفه ای استان به تولید خواهد رسید.

در ادامه مهندس دوستی استاندار محترم هرمزگان بیان داشت:

هرمزگان دارای تنوع بزرگ فرهنگی و مردمانی است که در طول تاریخ در هرمزگان موثر و تأثیرگذار بوده اند. ما یک بخشی از مبالغ تسهیلات استانی را می توانیم به تولیدات فرهنگی فاخر  استان اختصاص دهیم. هنرمندان گرامی اگر طرح هایی دارند بیاورند تا از بودجه استانی کمک کنیم و تسهیلاتی به آن اختصاص دهیم.

استاندار هرمزگان گفت: برای بخش جشنواره فیلم استانی ما به شکل پنجاه پنجاه، طبق وعده ای که عنوان نمودیم در خدمت هنرمندان استان هستیم. یک تقاضایی هم از معاون وزیر داریم  که به لحاظ نرم افزاری از تعدادی از جوانان استان در زمینه مدیریت سینمایی کشور در سطح کلان کمک گرفته شود تا برای استان نیروسازی شود. یک گروه استعداد یابی اگر از هنرمندان استان بازدید داشته باشند پی به استعداد ذاتی هنرمندان این استان خواهند برد.

گفتنی است: در خاتمه تفاهمنامه ای بین استاندار هرمزگان و معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور منعقد شد و همچنین از خدمات بازیگر پیشکسوت و فیلم و تئاتر هرمزگان محمد علی قویدل فرد تجلیل بعمل آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *