• صفحه خانگی
  • >
  • موسیقی
  • >
  • رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان:هنرمندان هیچ‌گونه پشتوانه ثابتی ندارند/توجه به موسیقی در کمک به حل بحران اشتغال کشور موثر است

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان:هنرمندان هیچ‌گونه پشتوانه ثابتی ندارند/توجه به موسیقی در کمک به حل بحران اشتغال کشور موثر است

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما می‌خواهیم اگر کسی در یک خانواده بیمار شد، بیش از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد، عنوان کرد: حفظ سلامت هنرمندان که بسیاری از آن‌ها به دلایل مالی از آن محروم هستند، بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

احمد پاداش افزود: هنر موسیقی یکی از شاخه‌ها هنری است که دارای پتانسیل ایجاد شغل در بین جوانان و افراد متخصص این رشته است.

وی با بیان اینکه موسیقی بدون اغراق می‌تواند حداقل ۴۰ الی ۵۰ شاخه جانبی را از لحاظ اشتغال‌زایی مورد پوشش قرار دهد، خاطرنشان کرد: به همین واسطه و در شرایط کنونی کشور که درگیر مسائل و مشکلات اشتغال‌زایی است، حوزه موسیقی توجه بیش‌ازپیش را می‌طلبد.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های اجرای موسیقی در استان هرمزگان از جمله سالن مناسب اجرای کنسرت در شهرستان‌های مختلف استان و تکمیل تالار مرکزی هنر از مهم‌ترین الزامات این مهم است.

وی با اشاره به اینکه اجازه اجرای موسیقی در ماه محرم و صفر و پس از اتمام مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و پایان مراسم سوم امام حسین(ع) یکی از خواسته‌های جامعه فرهنگی و هنری هرمزگان است، اضافه کرد: صداوسیما جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رسانه ملی پس از ۱۳ محرم اقدام به پخش تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با آهنگ‌های ریتمیک می‌کند.

پاداش ادامه داد: این در حالی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه اجرای موسیقی به مدت دو ماه کامل داده نمی‌شود و باید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود قضاوت کند شخصی که دو ماه هیچ‌گونه درآمدی نداشته باشد چگونه به امرار و معاش بپردازد و زندگی خود و خانواده‌اش را بگذراند.

وی با بیان اینکه امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این خواسته جامعه موسیقی هرمزگان موافقت کند، اضافه کرد: این اجرا هرچند محدود جهت جلوگیری از بحران اقتصادی فعالین عرصه موسیقی استان خواهد بود.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هنرمندان هیچ‌گونه پشتوانه ثابتی ندارند، بیان کرد: باید هرچه سریع‌تر اقداماتی را در جهت بیمه کردن هنرمندان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما می‌خواهیم اگر کسی در یک خانواده بیمار شد، بیش از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد، عنوان کرد: حفظ سلامت هنرمندان که بسیاری از آن‌ها به دلایل مالی از آن محروم هستند، بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

پاداش در پایان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تعداد هنرمندان بانوان استان هرمزگان رو به افزایش است، امیدوارم فضای بهتری برای فعالیت آن‌ها فراهم شود، خاطرنشان کرد: تمامی این موارد طی نامه‌ای در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان هرمزگان مطرح و ارائه شد که امیدوارم با عنایت ویژه صالحی شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

منبع:ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *