• صفحه خانگی
  • >
  • موسیقی
  • >
  • نشست هم اندیشی تولید اثر فاخر موسیقی خلیج فارس با اصحاب موسیقی استان

نشست هم اندیشی تولید اثر فاخر موسیقی خلیج فارس با اصحاب موسیقی استان

نشست هم اندیشی با پیشکسوتان موسیقی هرمزگان در خصوص تولید یک اثر موسیقی فاخر به مناسبت روز ملی خلیج فارس در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در جمع اصحاب موسیقی استان بیان کرد: هرمزگان دارای غنای بسیار بالایی در زمینه موسیقی است که عصاره آن این جمع هستند. موسیقی خواستگاه هرمزگان و دارای هنرمندان چیره دستی است که نیاز به معرفی بیشتر دارد. زندگی مردم هرمزگان با موسیقی گره خورده است و در شادی، عزا، مراسمات و کار این مردم، موسیقی نقش بسزایی دارد. موسیقی هرمزگان دارای تنوع منحصر به فردی است که تمام ذائقه ها را اشباع می کند و طرفداران بسیاری دارد.

جهانگیری در ادامه گفت: خلیج فارس هویت ما ایرانیان و بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما هرمزگانی هاست. برای ما هرمزگانی ها خلیج فارس، ماهیت وجودی ماست. تولید یک موسیقی فاخر درباره خلیج فارس یک ضرورت غیر قابل چشم پوشی است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تمام توان خود را برای تولید یک اثر فاخر موسیقی برای خلیج فارس می گذارد تا جهت انتشار در فضاهای مختلف و رؤیت جامعه بین المللی قرار گیرد. تلاش می کنیم با همکاری بزرگان موسیقی استان این اثر تبدیل به شناسنامه هنر موسیقی استان با هویت خلیج فارس شود.

گفتنی است: جشنواره ملی خلیج فارس در بخش های متنوع فرهنگی و هنری نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید