• صفحه خانگی
  • >
  • موسیقی
  • >
  • جشنواره عودنوازان پشتوانه مهمی در کسب عنوان شهر خلاق موسیقی خمیر

جشنواره عودنوازان پشتوانه مهمی در کسب عنوان شهر خلاق موسیقی خمیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در اختتامیه پنجمین جشنواره عود نوازان خلیج فارس گفت: این رویداد پشتوانه بسیار مهمی در کسب عنوان شهر خلاق موسیقی برای مردم خمیر داشت.

به گزارش شرجی،رضا کمالی زرکانی ضمن اشاره به سبقه درخشان بندر خمیر افزود:شهرستان خمیر از عقبه فرهنگی هنری درخشانی برخوردار است و استعدادهای خاصی در حوزه موسیقی به ویژه ساز عود دارد.
وی افزود:از سال قبل با توجه به ظرفیت های موسیقیایی و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بندر خمیر بعنوان شهر خلاق موسیقی مفتخر شد و مطمئن هستیم آینده ای درخشان در پیش روی این شهر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ویژگی خاص بندر خمیر در بخش هنر اشاره کرد و اظهار داشت:هنرمندان بندرخمیر جایگاه  شاخصی در عود نوازی کشور و آموزش این ساز و اشاعه آن دارند .
کمالی زرکانی از همه مسئولان و متولیان بندر خمیر در همراهی و برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد و گفت:بیماری کرونا باعث کاهش فعالیت های فرهنگی به علت اعمال قرنطینه شد و با بهبود وضعیت، بخش زیادی از برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
گفتنی است: در پایان  با اهدای لوح سپاس ،تندیس و هدایا از برگزیدگان این جشنواره تقدیر بعمل آمد.
بر اساس این گزارش،۸۲ اثر به بخش مسابقه پنجمین جشنواره عودنوازان خلیج فارس در دو رده سنی راه یافت که پس از داوری ۱۰ هنرمند بعنوان برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *