سینما یک امکان معجزه ساز است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم جشن سینمای هرمزگان و تجلیل و تقدیر از فعالان ، پیشکسوتان سینما و برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی استان گفت : سینما یک امکان معجزه ساز است.

به گزارش شرجی ، رضا کمالی زرکانی ضمن تاکید بر اهمیت هنر سینما و تاثیرگزاری عمیق و گسترده آن افزود : سینما به مانند یک اعجاز عمل می کند و می تواند همه چیز از گذشته و آینده را به زمان اکنون بیاورد و به تماشاگران نشان بدهد.

وی بیان کرد : سینما تنها هنری است که امکان کوتاه ، بلند و متوقف کردن زمان را دارد و همین قابلیت باعث شده که یک هنر معجزه گر باشد و با پیش بینی هایی که می کند جلوتر از زمان خود حرکت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : طی یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدود شدن بسیاری از فعالیت ها و برنامه ها ،سالی درخشان و پرکار برای فیلم سازان استان بوده است و چندین اثر از فیلم سازان هرمزگان به جشنواره های معتبر داخلی و خارجی راه یافت و مفتخر به کسب مقام های برگزیده و برتر شدند.

کمالی زرکانی از فعالیت خوب و اثرگذار فیلم سازان استان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت : حال سینمای استان خوب و رو به رشد است و بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم نامه های پیشنهادی استان برای حمایت و تولید طی این دو سال مصوب گردید و پیگیری لازم برای افزایش آن در حال انجام است.

وی از انجمن سینماگران و انجمن سینمای جوانان استان به واسطه مشارکت در برگزاری جشن سینمای هرمزگان و فیلم سازان افتخار آفرین استان در جشنواره های مختلف تقدیر و تشکر کرد .

در ادامه این مراسم از پیشکسوتان ، فعالان و افتخارآفرینان عرصه سینما استان با اهدای لوح و هدایا به شرح ذیل تقدیر و تشکر شد.

پیشکسوتان و فعالان : منصور نعیمی ، عبدالله خداکریمی ، غلامعباس سبزی کار ، رهبر امامدادی ، فروزان کهوری نژاد ، فاطمه سالاری ، یعقوب رکنی ، احمد اسفند نیا ، بنفشه ابراهیمی ، طاهره رحیمی ، سعدالله حسنی.

افتخار آفرینان : محمد شاکری ، اصغر بشارتی ، شهاب آبروشن ، بهروز عباسی ،

در پایان جشن سینمای هرمزگان فیلم ” انکاس ” به کارگردانی محمود شاکری ، و ” ما دانیم قدر ما ؟ ” به کارگردانی بهروز عباسی و ” چل ” اصغر بشارتی

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی مقام اول : ام البنین جای باش ، مقام دوم : ایمان رضایی ، مقام سوم : اصغر گردابی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *