هرمزگان از غنای ویژه ای در قصه گویی برخوردار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر به میزبانی روستای شمیل: هرمزگان از غنای ویژه‌ای در قصه‌گویی برخوردار است.

به گزارش شرجی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی ضمن تبریک هفته وحدت گفت: در اهمیت قصه همان بس که در کتاب قرآن کریم بسیاری از موارد مهم به‌صورت قصه بیان شده است که برای همگان قابل درک باشد.

وی افزود: در فرهنگ عامه نیز برای محافظت و ماندگاری هر چیز آن را به زبان قصه تبدیل می‌کنند و به همین دلیل است که باید فرهنگ شفاهی هر منطقه که بستر اصلی قصه‌هاست مورد تحقیق و پژوهش جدی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: قصه بر اساس جغرافیا، فرهنگ و همراه با خلاقیت شکل می‌گیرد و هرمزگان از این لحاظ  سرشار از قصه‌ها، داستان‌ها و روایت‌های مختلف است.

کمالی زرکانی به ظرفیت‌های هرمزگان در خصوص قصه‌ها اشاره کرد و گفت: هرمزگان تنوع فراوانی از قصه‌ها دارد و داستان‌های پریان تا مدافعان خلیج‌فارس را دربر می‌گیرد اما هنوز کاری اصولی، علمی و منسجم انجام نگرفته و خطر از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

وی در پایان از برگزارکنندگان و حامیان این جشنواره تقدیر و تشکر کرد و از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضار صحبت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید