عملیات اجرایی تالار فرهنگی بندرعباس از سر گرفته می شود

به گزارش شرجی استاندار هرمزگان از آغاز مجدد عملیات اجرایی تالار فرهنگی بندرعباس در دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

فریدون همتی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در راستای  تعیین تکلیف تالار فرهنگی بندرعباس و شروع مجدد آغاز عملیات اجرایی این طرح دیدار و گفت وگویی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.
وی با قدردانی از اقدام شایسته دستگاه قضایی در راستای تحقق  مطالبه و دغدغه اهالی فرهنگ و هنر، تصریح کرد: حمایت ویژه رییس کل دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس با تفسیر درست از قانون موجب شد که علاوه بر پیشگیری از هدر رفت بیت المال، دغدغه و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر در خصوص تالار مرکزی بندرعباس رفع شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: تاکنون برای این طرح ملی هزینه‌های قابل توجهی انجام شده و به همین دلیل پیگیری لازم برای تعیین تکلیف آن صورت گرفت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید اموال بیت المال به هدر رود بیان کرد: بزودی جزییات و سایر موارد در خصوص این طرح فرهنگی اطلاع رسانی خواهد شد.
«طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛ ساخت تالار فرهنگی بندرعباس در سال ۸۶ مصوب شد و پس از مدتی عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلیل قرار گرفتن در حریم ۶۰ متری دریا دستور قضایی برای قلع وقمع آن صادر و عملیات اجرایی نیز متوقف شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اوایل مهرماه در خصوص این طرح گفته بود: تاکنون ۱۵۰میلیارد ریال برای این پروژه ملی هزینه شده و پیگیری‌های امیدوارکننده ای برای ادامه ساخت آن در جریان است که امیدواریم تا پایان مهرماه امسال به نتیجه برسد.
کمالی زرکانی اظهار داشت: به دلیل صدور دستور قلع و قمع از منظر قانونی بودجه وامکان گذاشتن نگهبان برای نگهداری آن وجود نداشت که همین موضوع زمینه ساز سرقت آهن آلات این تالار شد.
وی بیان داشت: پیش از این نامه نگاری هایی با نیروی انتظامی برای توجه بیشتر به این محل داشته ایم و در مراحلی برای افرادی نیز مرتبط با سرقت آهن آلات پرونده قضایی تشکیل شده است.
این مسوول خاطرنشان کرد :حتی در یک مرحله فردی وابسته به یک نهاد خدمات عمومی در ارتباط با سرقت میلگردهای تالار فرهنگی شناسایی شد و با سپردن تعهد، از وی گذشت کردیم.»
همتی در دیدار همچنین خواستار تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی هرمزگان با توجه به سال پایانی خدمت رسانی دولت تدبیر و امید به مردم این استان شد و تاکید کرد: تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس، مجتمع فرهنگی بوموسی و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری میناب در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در گفت وگو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر مسایل و مطالبات حوزه فرهنگی استان از جمله ایجاد گذر فرهنگی در محدوده برکه های باران بندرعباس را مطرح کرد که این طرح نیازمند حمایت ویژه از سوی این وزارتخانه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *