موسسات باید در قالب هنر فعالیت فرهنگی داشته باشند

جلسه هم اندیشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با مدیران موسسات قرآنی در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی، در ابتدای جلسه اسمعیل جهانگیری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره به اعضای جلسه عنوان کرد: همه باید بدانیم که ماهیت و اساسنامه این موسسات چیست و هدف از شکل گیری آن چه بوده است.

جهانگیری بیان نمود: از دهه ۸۰ موسسات قرآنی بوجود آمدند که مرکز ترویح و توسعه فعالیت های قرآنی شکل گرفت و به معاونت قرآن و عترت تغییر نام داد.

وی گفت: یکی از سیاست های دولت این است که در حوزه زیر ساختی و سخت افزاری به این موسسات کمک کند و تفاهمی انجام شده است مبنی بر اینکه اگر شخصی متقاضی احداث موسسات قرآنی باشد و زمین آن هم در اختیار دارد دولت در بحث عوارض به آنها کمک کند و آنها از پرداخت عوارض و مالیات معاف می شوند اما باید اظهار نامه مالیاتی را هر ساله پر کنند.

ایشان در ادامه بیان کرد: موسسات قرآنی می توانند از طریق سامانه حمد اقدام به بیمه فعالان قرآنی نمایند و کسانی هم که عضو صندوق اعتباری هنر هستند از مزایای آن استفاده نمایند و در قالب مشاغل خانگی به ازای هر نفر حداکثر ۱۵۰ میلیون وام ۴درصد دریافت کنند.

گفتنی است: در پایان این جلسه اعضا به بیان گزارش ها و فعالیت های قرآنی در موسسات خود پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید