آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان با معرفی برترین ها

پرونده سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان با معرفی برترین ها و گروه های راه یافته به جشنواره منطقه ای جهت رقابت و حضور در چهل ‌‎و دومین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر پایان یافت.

به گزارش شرجی، آیین اختتامیه با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری برنامه آغاز و پس از گزارش حسین کریمی دبیر جشنواره و رئیس انجمن نمایش استان هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ایراد سخنرانی پرداخت.

اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج بیان داشت: از حضور حماسی هنرمندان متعهد و عاشق فضای هنری تئاتر استان هنرخیز هرمزگان، همکاران محترم کادر اداری، اصحاب رسانه، اعضای دبیرخانه، هیئت محترم داوران و انجمن هنرهای نمایشی استان که مجاهدانه در این شرایط سخت، همراه و هم­پای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند کمال تشکر را دارم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: این دوره از جشنواره تئاتر هرمزگان شاهد اتفاق تازه­ای برای نخستین بار بودیم که اضافه شدن بخش نمایش خیابانی به این جشنواره بود. سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، ۳۰ آبان الی ۲ آذر ماه با حضور ۸ گروه نمایشی در بخش صحنه ای و ۷ گروه نمایشی در بخش خیابانی در پلاتو آفتاب، فرهنگسرای طوبی و مکان های عمومی سطح شهر بندرعباس برگزار شد که با استقبال زیاد مردم فرهنگ­دوست استان هرمزگان مواجه شد.

وی با اشاره به ویدئو پخش شده بیانات مقام معظم رهبری درباره تئاتر  اظهار داشت: امروز جهان اسلام و انسان های آزاده بخاطر کودک کشی رژیم سفاک صهیونیستی درمندند. و این اتفاق برای تمام ملت ­های دنیا روشن و برملا شد.

جهانگیری ابراز داشت: امسال یک اتفاق جدید رخ داد که در کنار تئاتر صحنه ه­ای تئاتر خیابانی را تجربه کردیم که جشنواره امسال را به یک تجربه بی­نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر استانی تبدیل کرد. این اتفاق یک چراغ راهی برای ماست. درخواست هنرمندان تئاتر استان از مسئولین اداری استان  امروز این بود که با تعامل و همکاری پیام های خود را از طریق هنر نمایش به مردم منتقل کنند تا علاوه بر حمایت باعث شکوفایی و تعالی بیشتر این هنر شریف باشند. ما امسال با ۱۵ اجرا و هر اجرا در دو سانس شاهد اجرای ۳۰ نمایش در طول سه روز بودیم. که این اتفاق محصول وحدت و یکپارچگی خانواده هنر نمایش هرمزگان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خاتمه گفت: امروز مدیریتی که در ساختار اداری استان حاکم هست، مبتنی بر تفکر بسیجی حاکم در استان است. بسیج یک ساختار سازمانی و تشکیلات ثابت نیست، بلکه یک اندیشه و فکر است که در همه جای جامعه جاری و ساری است. در حال حاضر بین دستگاه­ های فرهنگی و هنری هرمزگان یک تعامل، وحدت و همدلی بی­نظیری وجود دارد که جای شکر و سپاسگزاری دارد. من از بابت انتصابات جدید رخ داده در ساختار اداری استان بسیار خوشحالم و عقیده دارم که این تغییرات به تحول استان کمک شایانی خواهد نمود و از استاندار محترم بخاطر این انتصابات کمال تشکر را دارم.

آیین اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، پنجشنبه ۲ آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی در بندرعباس برگزار شد.

گفتنی است: سی­ و­ پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان، ۳۰ آبان الی ۲ آذر ماه با حضور ۸ گروه نمایشی در بخش صحنه­ ای و ۷ گروه نمایشی در بخش خیابانی در پلاتو آفتاب، فرهنگسرای طوبی و مکان­ های عمومی سطح شهر بندرعباس برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *