مهلت ۲ ماهه ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد

مهلت ۲ ماهه ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد

دیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان از تمدید مهلت ۲ماهه ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش شرجی ، فرشاد محمدی ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به تمدید مهلت ۲ ماهه ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: بنابر درخواست علاقه‌مندان، خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شرکت‌کننده و به منظور مطالعه حداکثری کتاب‌ها و مشارکت هر چه بیشتر خانواده‌ها، مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان در قالب این جشنواره در دو بخش کتابخوانی و هنری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: بخش‌های هنری این جشنواره شامل هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال و بخش کتابخوانی علاوه بر کتابخوانی؛ شامل قصه‌گویی، معرفی کتاب و خوانش بخشی از کتاب است.

محمدی از حضرت امام رضا(ع) به عنوان موضوع بخش اصلی جشنواره و حضرت امام حسن عسکری(ع) به عنوان بخش ویژه آن نام برد و گفت: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی در ادامه به ظرفیت بی بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌ها می‌توانند از همه پتانسیل، ظرفیت و امکانات اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) بهره مند شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید