برگزاری هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان

هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شرجی؛ اسمعیل جهانگیری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛ سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان را بهترین حرکت مسئولین استان دانست و گفت: اگر نقش همه ی نهادها در این برش استانی مشخص شود، تحولی اساسی در توسعه استان شکل خواهد گرفت.

اسماعیل جهانگیری بیان کرد: برنامه ها و فعالیت های دستگاهها بر اساس این سند تنظیم شده است و همه مکلّف به اجرای آن هستند.

وی افزود: اگر شورای فرهنگ عمومی را به مثابه مجلس پارلمانی استانی در نظر گرفت، سه کارگروه دارد که نقش کمیسیون تخصصی در شورای فرهنگ عمومی را ایفا می کند.

در ادامه دکر عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان؛ ضمن بیان اینکه به جای بیان ریزمسائل به طرح مسائل کلان باید پرداخت؛ گفت: حضور اعضاء از مهمترین مسئله شورا است که می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

دکتر عبادی زاده اظهار داشت: ارزیابی مصوبات شورا از نظر تحقق باید پیگیری شوند. مصوبات شورا به دلیل لازم الاجرا بودن از طریق استاندار ابلاغ می شود و همه دستگاه ها مکلف به اجرای آن هستند.

وی اشاره داشت: مسئله پوشش در جامعه باید به صورت جامع و عملیاتی پیگیری شود و در دستور کار شورا قرار گیرد. دبیرخانه مُد و لباس در استان تشکیل شود و از اهم برنامه های شورا باشد و به صورت دائمی به فعالیت مشغول باشد.

نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در نظام نامه فرهنگی که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، برنامه هایی ذیل آن منطبق با شرایط اقلیمی استان تعریف و اجرایی شود که کمیسیون ها می توانند در آن نقش آفرینی کنند.

وی در خاتمه افزود: از ظرفیت های کارشناسان و نخبه های استانی باید بهره گرفت تا برنامه های خوبی در استان تعریف شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *