• صفحه خانگی
  • >
  • جشنواره های هرمزگانی
  • >
  • سخنرانی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه های خلیج فارس

سخنرانی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه های خلیج فارس

اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه های خلیج فارس با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اهالی رسانه استان، خبرنگاران در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش شرجی دکتر مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ایراد سخنرانی در اختتامیه هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه های خلیج فارس در سالن فرهنگسرای طوبی گفت: جشنواره های مرتبط با موضوع خلیج فارس در دهه ۸۰ به جریان افتاد و سلسله نوظهوری نیست. از دوره پهلوی دوم که ماجرای بحرین و جزایر بوجود آمد. کشورهای عربی به مقاومت نرم با ایران رفتند و جمال عبدالناصر هم از عنوان خلیج فارسی استفاده می کرد.

مهدی پور عنوان کرد: ما در مقاطعی از دوره تاریخی، خیلی از جزایر کشورمان را از دست دادیم؛ اما در سال ۱۳۸۴ شورای انقلاب فرهنگی روز ملی خلیج فارس را تصویب کرد که روز اخراج استعمارگران از کشور است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران اسلامی هیچ موقع در طول تاریخ اجازه نداد کشور ایران، مستعمره هیچ کشور دیگری شود. گرامیداشت روز خلیج فارس می تواند پیوندهایی در ایران بوجود آورد و ایجاد همبستگی بزرگ و اتفاقات غرور آفرین نماید.

وی اظهار داشت: ما دو رویکرد را در مورد برگزاری جشنواره های مطبوعات و رسانه ها مد نظر قرار داده ایم: رویکرد اول تقویت جشنواره های موضوعی است. در نظر داریم جشنواره های موضوعی را در استان ها گسترش دهیم. رویکرد دوم کمک به پویایی، تقویت و جریان سازی جشنواره های مطبوعات و رسانه هاست.

مهدی پور در پایان اعلام نمود: ما جلسات تخصصی متعددی را با اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران استان داشتیم و امیدوارم با حمایت استاندار هرمزگان مجموعه مواردی که در جلسات تخصصی با حضور رسانه های هرمزگان برگزار شد، مورد حمایت ویژه ای قرار گیرد. همچنین از رسانه های برگزیده امروز حمایت ویژه ای به فراخور بخش های برگزیده خواهیم داشت.

گفتنی است، داورای هشتمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه های خلیج فارس، محمود مقتدیان ، محمدحسین بدری و مهدی توکلیان بر عهده داشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید