برگزاری نشست هم اندیشی سیزدهمین جشنواره روز ملی خلیج فارس

چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه نشست هم اندیشی سیزدهمین جشنواره روز ملی خلیج فارس در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش شرجی، این نشست با حضور دکتر کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

دکتر کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، استفاده و بهره برداری از برکات ماه مبارک رمضان در برنامه ها را توصیه نمود و اشاره داشت: «جشنواره خلیج فارس از مهمترین و پراهمیت ترین جشنواره های استانی در سطح ملی است که با توجه به حجم سنگین کارها؛ متعلق به هرمزگان است و همگی دستگاه ها در جهت پُر بار بودن و شکوه برگزاری رویدادها تلاش نمایند تا دبیرخانه دائمی آن در همین استان بماند».

کامرانی افزود: «نیاز است جشنواره بیش از پیش رنگ و بوی علمی-پژوهشی بگیرد و در کنار برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری برنامه های علمی هم تعریف شوند. مستندسازی این جشنواره را در دستور کار خود قرار دهید و تنوع در اجرای برنامه ها سرلوحه کار باشد».

اسماعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در ادامه اظهار داشت: «تفاوت برگزاری این دور از جشنواره نسبت به دوره های قبل، جلوگیری از شتاب زدگی و فشردگی اجرای برنامه ها و تقسیم بندی رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری جشنواره در طول سال جاری می باشد».

جهانگیری اشاره داشت: «یکی از بهترین برنامه های فاخر دوره گذشته، برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر خلیج فارس در جزیره بوموسی بود که با مشارکت شاعران برجسته ۱۳ کشور اسلامی همراه بود».

وی گفت: «رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره خلیج فارس، هر ساله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که برخی از وزارتخانه ها نیز از اعضای ثابت این شورا می باشند. آغازگر برنامه های پیش رو، جشنواره مطبوعات خلیج فارس است که تا کنون با استقبال خیلی خوبی از جانب اهالی رسانه جهت مشارکت مواجه شده است».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: «رونمایی از ۱۰ کتاب سفرنامه که از زبان آلمانی ترجمه شده اند، کتاب عکس خلیج فارس و برگزاری کارگاه های علمی پژوهشی با همکاری دانشگاه های استان؛ از دیگر برنامه های جشنواره خلیج فارس است. در روز ملی خلیج فارس، هرمزگان میزبان شخصیت های سیاسی و هنری در سطح ملی همچون سال های قبل خواهد بود».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای پربازدید