یادداشت رئیس انجمن هنرهای نمایشی در سوگ استاد معتمدی

استاد معتمدی را باید پدر تئاتر هرمزگان نامید

به گزارش شرجی – در پی سوگ استاد معتمدی ، حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی با یادداشتی اظهار داشت :

بندرعباس قد می کشید در دهه ۳۰ و ۴۰ در گذر زمان پوست عوض می کرد و چهره زیبای آیینی اش رخ نمایان میکرد در گستره ایران.

شهر شرجی و لنج و ماهی و آب و آیین باید راه میگشود به سوی افق های دور از خیالات و آرمان های….. و نسلی نو در پرتو دانش و فرهنگ سردمدار این تحول شد.

رامی و پگاه و حسن کرمی در شعر، بنی هاشمی در سینما و عبدالهادی معتمدی در تئاتر بنیان های استواری برای هنرو فرهنگ استان ایجاد کردند.

عبدالهادی معتمدی در پرتویک شور عاشقانه و خردورزانه بدون تردید بنیان گذارتئاتر نوین هرمزگان است تئاتری که در پرتوباورها و آیین های کهن این دیار درکشور مطرح و مانا شد.

نمایشنامه زار معتمدی در آن سالها اتفاق خجسته ای برای معرفی مولفه های دیرپا و قدیمی استان در سطح کشورمطرح و ماندگار گردید.

تاثیر معتمدی آنقدر راه گشا و اساسی بود و هست که باید او را وپدر تئاتر هرمزگان نامیداینک تئاتر هرمزگان به سوگ در گذشت آن معلم و استاد بی بدیل خود نشسته است.

انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان با گرامی داشت یاد و خاطره استاد معتمدی نهایت تاسف و تاثر خود را اعلام و مراتب تسلیت خود و همه دست اندرکاران تئاتر هرمزگان به خانواده آن مرحوم اعلام می دارد و امید است که در پرتو تلاش و ممارست، جوانان فانوسی را که معتمدی در تئاتر فروزان کرد جاودانه و پرفروغ نگهدارند.

در پایان وظیفه خود می دانیم مراتب سپاس  و تشکر و قدردانی تمام به پیشکسوتان تئاتر استان که در طی این سالها چراغ هنر را در استان روشن نگهداشته گرامی داریم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *