نمایش خیابانی شیوه هنری کاربردی و مردمی است

به گزارش شرجی ، اسمعیل جهانگیری ضمن بر شمردن مزیت های نمایش خیابانی نسبت به سایر گونه های نمایشی افزود: تئاتر خیابانی وجه تمایزش با تئاتر صحنه، ارتباط مستقیم با مردم و بدنه ی اجتماع است و از  دغدغه ها،چالش ها و مشکلات مردم آگاهی دارد.
وی افزود: نمایش خیابانی ،تئاتری کاربردی است که سعی دارد از طریق هنر و برجسته کردن مسایل راه حل مناسبی برای رفع مشکلات و مسایل مردم ارایه دهد و از این منظر نمایش خیابانی یک هنر دغدغه مند و مصلح است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد: مهمترین شاخصه ی تاتر خیابانی مردمی بودن آن است و در کنار ، همجوشی و مشارکت با خود مردم در پی ارایه راهکار مناسب و راه حل مناسب  برای حل مشکلات است و از موضع بالا و جداگانه راه حل و مانیفست ارایه نمی دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: مهمترین شاخصه ی تئاتر خیابانی تاثیر گذاری ،جلب اعتماد مردم  است که دلیل آن هم حضور مدام در بین مردم و مشارکت دادن مردم در شکل گیری نمایش و اینکه کار را به صورتی جلو می برد که خود مردم به نتیجه ی مورد نظر و مطلوب برسند و این حس مشارکت بر تاثیر گذاری این هنر می افزاید.
جهانگیری در ادامه به توانمندی هنری و فرهنگی میناب در رشته های مختلف فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت:  هیچ زمان کمبودها و محدودیت ها نتوانسته است از رشد و خلاقیت هنرمندان میناب بکاهد و هنر هنرمندان میناب در این است که همیشه با کمترین امکانات بهترین آثار و نتایج را بروز می دهند و رشد نمایش های خیابانی در این شهر نشانگر نبوغ هنرمندان این شهر و ساختن فرصت از تهدید هاست که قابل ستایش و الگو برداری است .
وی به زیرساخت های فرهنگی هنری شهرستان میناب اشاره کرد و اظهار داشت: فضاها و زیرساخت های  فرهنگی و هنری میناب جوابگوی نیاز هنرمندان نیست و سرانه ی این فضاها نسبت به جمعیت بسیار اندک و محدود است و رایزنی های لازم در این خصوص صورت گرفته و بزودی ساخت مجتمع و پلاتوی میناب آغاز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: ۹ نمایشی که در این جشنواره شرکت داشته اند مورد حمایت قرار خواهند گرفت و زمینه ی اجرای آنها در همه ی شهرستان ها فراهم می گردد، زیرا معتقدیم که تولید آثار هنری و فرهنگی نباید محدود به جشنواره ها باشد و باید حداکثر بهره وری را از طریق اجرا و عرضه به عموم مردم داشته باشند.
وی در پایان از همکاری و حمایت امام جمعه،فرماندار و شهردار شهرستان میناب و همکاری جامعه ی فرهنگ، هنر ، رسانه و به ویژه هنرمندان تئاتر تقدیر و تشکر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *