روز نخست جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم با ۲ اجرای تئاتر

به گزارش شرجی ؛ نخستین جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم از عصر روز سه شنبه ۱۰ اسفند با برگزاری آیین افتتاحیه کار خود را از سر گرفت.

 در روز نخست جشنواره ۲ نمایش « به خاطر من » به نویسندگی کاظم ذاکری و کارگردانی عبدالله ذاکری از روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان و « حجاب » به نویسندگی مهرانگیز سالاری و کارگردانی مهدی سالارپور از روستای آشکارا شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان اجرا شد.

 هشت نمایش با نظر داوران بازبین به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم راه یافته اند که در روز نخست ۲ اثر اجرا و امروز نیز پنج نمایش اجرا می شود.

 « بچه های مسجد » به نویسندگی و کارگردانی علی رحیمی از شهوار قدیم شهرستان میناب استان هرمزگان، « نذری » به نویسندگی و کارگردانی رضا محمدیان از پیشوا استان تهران، « کبوتر حرم » به کارگردانی محمدرضا جهانبخش از روستای جعفریه استان قم، « سلمه » به کارگردانی مهدی صالحیار از روستای هرژند شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی و « دختران مسجد روستای ما » به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی رضا هداوندخانی از قرچک استان تهران پنج نمایشی هستند که در دومین روز جشنواره اجرا می شود.

 نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و همزمان با عید مبعث به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) از ۱۰ تا ۱۲ اسفند در رشته های سرود، تئاتر، کتابخوانی، فیلم کوتاه و صنایع دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی در حال برگزاری است.

 آیین اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار خواهد شد.
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *